مالی از پوتین برای عرضه غلات به این کشور قدردانی کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Vladimir Putin meets Mali Interim President Colonel Assimi Goita
Vladimir Putin meets Mali Interim President Colonel Assimi Goita - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
رئیس جمهور موقت کشور مالی از پوتین برای عرضه غلات به این کشور قدردانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آسیمی گویتا، رئیس جمهور موقت کشور مالی از ولادیمیر پوتین رهبر روسیه برای عرضه غلات قدردانی کرد.
گویتا در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: من می خواهم صمیمانه از شما برای عرضه غلات به کشورم تشکر کنم. این نشان دهنده همبستگی است که کشور شما به عنوان بخشی از تصمیم شما برای کمک به کشور ما مالی نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد که کشور مالی یکی از دریافت کنندگان اصلی غلات روسیه است.
رئیس جمهور موقت کشور مالی افزود: کشورهای متعددی در آفریقا، به ویژه کشور مالی، تحت فشار بی‌سابقه‌ای هستند. اما ما به مشارکت با روسیه امیدواریم. این انتخاب مستقل ماست. و من مایلم از روابط قابل اعتماد، شراکت قابل اعتماد با کشور شما که به مالی اجازه داد تا حاکمیت خود را به دست آورد و تمامیت قلمرو ما را حفظ کند، بسیار قدردانی کنم. نیروهای دفاعی و امنیتی ما می توانند برای دفاع از مرزهای ما کاملاً آزاد عمل کنند.
وی خاطر نشان کرد: مردم مالی به طور کامل و بسیار صمیمانه از حمایت فدراسیون روسیه قدردانی می کنند، زیرا در این لحظه جدی و دشوار بالاخره می بینیم که دوستان واقعی ما چه کسانی هستند. کمک هایی که کشور شما به کشور ما ارائه می کند نشان دهنده دوستی بین کشورهای ما و روابط برادرانه بین مردمان ما است. همچنین بیانگر اقدامات شخصی شما برای صلح و ثبات در کشورمان است.

آسیمی گویتا، رئیس جمهور موقت کشور مالی گفت که کشور مالی از تلاش های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای صلح و ثبات بسیار قدردانی می کند.

پیشتر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان نشست "روسیه و آفریقا" تاکید کرده بود که روسیه توجه ویژه ای به موضوع عرضه مواد غذایی به آفریقا خواهد داشت. به گفته وی، طرف روسی آماده است تا 25 تا 50 هزار تن غلات به کشورهای بورکینافاسو، مالی و اریتره عرضه کند و تحویل رایگان غلات به این کشورها را تامین کند. پوتین همچنین با سران کشورهای آفریقایی درباره انتقال فناوری در زمینه تولید محصولات کشاورزی گفتگو کرد.
دومین نشست سران و مجمع اقتصادی و بشردوستانه "روسیه وآفریقا" در تاریخ 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала