بازتاباندن نور خورشید به بخش‌های تاریک ساختمان با نورگیر خودتنظیم ایرانی

© Photo / IRNA دستگاه نورگیر خورشیدی خودتنظیم
 دستگاه نورگیر خورشیدی خودتنظیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
دستگاه نورگیر خورشیدی خودتنظیم برای تامین نور ساختمان‌های شمالی با نور کم به همت فناوران ایرانی ساخته شد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، حمیدرضا توکلی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فولاد کوشان نوین انرژی با تشریح دستاوردهای این شرکت گفت: در حال حاضر انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر از مهم‌ترین منابع انرژی به حساب می‌آید و براین اساس فناوران این شرکت با تلاش بسیار به فناوری نورگیر خورشیدی خود تنظیم رسیدند.
وی افزود: این فناوری به منظور تامین نور ساختمان‌های شمالی با نور کم استفاده می‌شود. در این فناوری به وسیله بازتاب نور از طریق آینه‌های هوشمند، نور خورشید در طول روز به قسمت های تاریک ساختمان (مانند اتاق های شمالی، راه پله، پارکینگ، زیرزمین و…) منتقل می‌شود و به طور چشمگیری نور طبیعی این قسمت ها را افزایش می‌دهد.
این فناور به مشکلاتی که نور کم در ساختمان‌ها به وجود می‌آید، اشاره کرد و یادآور شد: در وهله نخست نور کم ساختمان باعث مشکلاتی از جمله افسردگی برای ساکنین می‌شود، نتیجه این معضل آن است که ساختمان‌سازان در فروش خانه‌های خود به مشکل برمی‌خورند.
توکلی گفت: تا حدود ۱۰ سال پیش دستگاه مشابهی با یک محور از خارج کشور وارد می شد و پس از تحریم‌ها نمونه داخلی آن تولید شد اما این دستگاه تک محوره ضعف‌هایی مانند عدم پشتیبانی از ارتفاع بیش از ۱۰ متر و اشغال فضای زیاد را داشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر فناوران این شرکت موفق به تولید نورگیر خورشیدی خود تنظیم دو محوره شدند که تا ارتفاع ۶۰ متری را پشتیبانی می‌کند و ابعاد کوچک تر آن باعث می‌شود تا نصب مستقیم آن در زیر نورگیر امکان‌پذیر باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала