ژنرال تیچیانی مردم نیجر را پس از کودتای نظامی به آرامش دعوت کرد

© AP Photo / REBECCA BLACKWELLNigerien soldiers (File)
Nigerien soldiers (File) - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
اشتراک
ژنرال تیچیانی که رهبری شورشیان در نیجر را برعهده داشت، هموطنان خود را به آرامش دعوت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال عبدالرحمن تیچیانی که رهبری شورشیان در نیجر را بر عهده داشت، از هموطنان خود خواست تا برای حل مشکلات این کشور آرامش خود را حفظ کنند.
پیشتر گزارش شده بود که ژنرال تیچیانی فرمانده گارد ریاست جمهوری به عنوان رئیس" شورای ملی حفاظت از میهن" که توسط کودتاچیان تشکیل شده بود، در تلویزیون دولتی نیجر ظاهر شد.
تچیانی در اولین سخنرانی خود در تلویزیون دولتی گفت: هموطنان عزیزم، بر فراخوان "شورای ملی حفاظت از میهن" برای آرامش تاکید می کنم تا بتوانیم با هم مشکلات امنیتی، اقتصادی، اجتماعی را حل کنیم.
اعلام وقوع کودتا در نیجر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اعلام وقوع کودتا در نیجر + فیلم
پیشتر شورشیان نظامی از برکناری محمد بازوم از ریاست جمهوری این کشور و بسته شدن مرزهای جمهوری نیجر خبر داده بودند. در بیانیه ای که از تلویزیون ملی پخش شد، آنها مدعی شدند که حفظ جان نمایندگان دولت مخلوع را تضمین می کنند. آنها همچنین اعلام کردند که از ساعت 19:00 تا 5:00 به وقت محلی (از ساعت 21:00 تا 7:00 به وقت مسکو) در نیجر مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور برقرار شده است و کار همه موسسات در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.
دفتر بازوم ادعا کرد که ارتش از شورشیان حمایت نمی کند، اما بعداً فرماندهی نیروهای مسلح با آنها اعلام همبستگی کرد. رئیس جمهور هنوز در محل اقامت خود نگهداری می شود. موسی فکی ماهامات، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به ریانووستی گفت که بازوم خوب است و از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала