وزارت خارجه روسیه خواستار عادی سازی هر چه سریعتر اوضاع در نیجر شد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه تلاش‌ها برای متهم کردن روسیه به دخالت در امور نیجر را بی‌اساس خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وسوولود تکاچنکو، مدیر بخش وزارت خارجه آفریقا به ریانووستی گفت که اتهام ها درباره دخالت روسیه در اوضاع نیجر بی اساس است.
تکاچنکو در نشست روسیه و آفریقا گفت: اتهام هایی که در حال وقوع است (در مورد مداخله روسیه در اوضاع نیجر) با هدف این است که حداقل یک بار دیگر بدون هیچ دلیلی ما را برای چیزی مقصر بدانند.
وی با بیان اینکه مسکو قبلاً نگرش خود را نسبت به وضعیت نیجر ابراز کرده است، تاکید کرد: وضعیت باید هر چه زودتر عادی شود و در زمینه قانونی معرفی شود.
اعلام وقوع کودتا در نیجر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
قانون اساسی نیجر به حال تعلیق درآمد
فرمانده گارد ریاست جمهوری، ژنرال تیچیانی، روز جمعه به عنوان رئیس "شورای ملی حفاظت از میهن" که توسط کودتاچیان تشکیل شده بود، در تلویزیون دولتی نیجر ظاهر شد.
پیشتر شورشیان نظامی از برکناری محمد بازوم از ریاست جمهوری این کشور و بسته شدن مرزهای جمهوری نیجر خبر داده بودند. در بیانیه ای که از تلویزیون ملی پخش شد، آنها مدعی شدند که حفظ جان نمایندگان دولت مخلوع را تضمین می کنند. آنها همچنین اعلام کردند که از ساعت 19:00 تا 5:00 به وقت محلی (از ساعت 21:00 تا 7:00 به وقت مسکو) در نیجر مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور برقرار شده است و کار همه موسسات در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.
به گفته پورتال Jeune Afrique، دلیل ادعای این شورش، قصد بازوم برای برکناری فرمانده گارد ریاست جمهوری، ژنرال عمر تیچیانی بوده است. این پرتال به نقل از یک منبع در نیروهای مسلح از مذاکرات در حال انجام خبر داد که هدف از آن جلوگیری از درگیری بین گاردهای نظامی و بقیه ارتش است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала