تحریم ها علیه روسیه به آفریقا ضربه زد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر مجمع "روسیه-آفریقا"
مجمع روسیه-آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
اشتراک
غلات روسیه و اوکراین به مقصد فقیرترین کشورهای آفریقایی در چارچوب قرارداد غلات منعقد شده در سال 2022 در استانبول به دست گیرندگان خود نرسید.
اسپوتنیک - در حاشیه نشست روسیه و آفریقا، مالک نیانگ، یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان کودغرب آفریقا (WAFA Fertilizer) به اسپوتنیک گفت که تحریم های اعمال شده علیه روسیه در واقع علیه آفریقا اعمال شده است.
او نتایج معامله غلات استانبول را چنین جمع بندی کرده و یادآور شد که غله "به آفریقا نرسید":
به سختی 3 درصد از همه چیزهایی که اجازه عبور پیدا کردند، به آفریقا آمد، اگرچه ما قاره ای با تقریباً دو میلیارد نفر هستیم. بنابراین، به نظر من، این تحریم‌ها واقعاً روی ما تأثیر شدیدی گذاشته است."
دومین اجلاس سران و مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه - آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
پوتین: قاره آفریقا به مرکز قدرت تبدیل می شود
به گفته وی، در طول مدت اعتبار قرارداد غلات، حتی یک کشتی با کودهای روسی بنادر روسیه را ترک نکرد. حتی کودهایی که مسکو به صورت رایگان ارسال می کند در بنادر غربی مسدود شده است. نیانگ با عصبانیت گفت:
"چرا محصولاتی را که برای آفریقایی ها در نظر گرفته شده مسدود می شوند؟ ما درک نمی کنیم. به این دلیل ما به اینجا [به روسیه] می آییم تا از نزدیک بفهمیم چه اتفاقی دارد می افتد. روسیه خواهان یک مشارکت سودمند متقابل با آفریقا است و ما نیز برای این کار آماده هستیم."
دومین اجلاس روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ در روزهای 27 و 28 ژوئیه برگزار می شود و به موازات آن یک مجمع اقتصادی و بشردوستانه نیز تشکیل شده است. این رویداد نیز مانند اولین اجلاس روسیه و آفریقا در سوچی با شعار "برای صلح، امنیت و توسعه" برگزار می شود. سازمان دهنده آن بنیاد Roscongress است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала