بیانیه نهایی اجلاس سران "روسیه - آفریقا"

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه نهایی اجلاس "روسیه - آفریقا"
بیانیه نهایی اجلاس روسیه - آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که شرکت کنندگان در مجمع سران " روسیه - آفریقا" بر سر بیانیه ای برای دومین نشست توافق کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بیانیه اصلی دومین اجلاس "روسیه - آفریقا" و تعدادی از بیانیه های موضوعی تهیه و توافق شده در مورد پیشگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا، در مورد همکاری در تضمین امنیت اطلاعات بین المللی، در مورد تقویت همکاری در مبارزه با تروریسم می باشد.
در این بیانیه آمده است:
روسیه و کشورهای آفریقایی با تحریم‌های یکجانبه، از جمله تحریم‌های ثانویه، و همچنین مسدود کردن ذخایر طلا و ارز خارجی مخالفند. روسیه موافقت کرد که با کشورهای آفریقایی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای کاهش و لغو تحریم ها علیه این کشورها همکاری کند. شرکت کنندگان در اجلاس همکاری را برای مبارزه با تحریم هایی که آفریقا را در معرض خطر گرسنگی غذایی قرار می دهد، تقویت خواهند کرد. روسیه و کشورهای آفریقایی نگرانی عمیق خود را در مورد مشکلات امنیت غذایی، افزایش قیمت مواد غذایی و کودهای شیمیایی ابراز می کنند. روسیه و کشورهای آفریقایی توافق کردند که به دنبال جبران خسارات ناشی از سیاست استعماری و همچنین ترویج بازگرداندن اموال فرهنگی باشند. روسیه و آفریقا تلاش های مشترکی را برای تضمین امنیت غذایی و انرژی در آفریقا به صورت طولانی مدت انجام خواهند داد.
شرکت کنندگان در اجلاس قاطعانه و بدون قید و شرط تروریسم را در تمامی اشکال و مظاهر آن و نیز تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می کنند. روسیه و آفریقا با گسترش افکار رادیکال در میان جوانان مقابله خواهند کرد. شرکت کنندگان در این اجلاس توسعه همکاری در زمینه سرکوب تروریسم را در چارچوب فرمت های چندجانبه ضروری می دانند. روسیه و کشورهای آفریقایی حمایت از کودکان، جوانان و زنان آسیب دیده از تروریسم را تقویت خواهند کرد.
شرکت کنندگان در این رویداد از جامعه بین المللی خواستند تا تلاش های خود را برای ریشه کنی تهدیدات تروریستی با نقش مرکزی سازمان ملل متحد کنند.
شرکت کنندگان در این رویداد با مفاهیمی که هدف آنها ایجاد جایگزینی برای حقوق بین الملل است، مخالفت خواهند کرد.
شرکت کنندگان در این رویداد با تلاش ها برای استفاده از توافق نامه های کنترل تسلیحات برای اهداف سیاسی مخالفت خواهند کرد.
روسیه و کشورهای آفریقایی توافق کردند که به اقدامات مشترک برای یشگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا ادامه دهند.
شرکت کنندگان در اجلاس موافقت کردند که به تعمیق مشارکت بریکس-آفریقا و ایجاد گفتگو بین اتحادیه آفریقا و سازمان پیمان امنیت جمعی و همچنین سازمان همکاری شانگهای کمک کنند.
روسیه و کشورهای آفریقایی بر سر برگزاری نشست منطقه ای در زمینه امنیت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات توافق کردند.
شرکت کنندگان در اجلاس آماده همکاری با یکدیگر تحت نظارت سازمان ملل برای تضمین امنیت اطلاعات هستند.
روسیه و کشورهای آفریقایی به بازسازی ساختار مالی جهانی کمک خواهند کرد. شرکت کنندگان در اجلاس خواستار اقدامات مالی چندجانبه برای کاهش بار بدهی کشورهای کم درآمد و متوسط ​​شدند. تامین مالی آب و هوا نباید بدهی کشورهای آفریقایی را افزایش دهد و حاکمیت آنها را به خطر بیندازد.
بیانیه مشترک نشست روسیه- آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
ارزیابی مثبت پوتین از نتایج نشست "روسیه - آفریقا"
رئیس دولت همچنین از تصویب برنامه اقدام این مجمع برای سال های 2023-2026 خبر داد. او پیشنهاد کرد که در صورت عدم وجود اعتراض، این اسناد تصویب شده تلقی شوند.
دومین نشست و مجمع اقتصادی روسیه و آفریقا در تاریخ 27 تا 28 جولای برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала