رئیس اتحادیه آفریقا: روسیه در سخت ترین روزها در کنار آفریقا بود

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر عسومانی، رئیس اتحادیه آفریقا، رئیس اتحادیه جزایر کومور
عسومانی، رئیس اتحادیه آفریقا، رئیس اتحادیه جزایر کومور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اشتراک
عسومانی رئیس اتحادیه آفریقا: روسیه نشان داده است که چگونه می تواند به طور موثر در برابر تحریم ها مقاومت کند.
به گزارش اسپوتنیک، ازلی عسومانی، رئیس اتحادیه آفریقا، رئیس اتحادیه جزایر کومور گفت: کشورهای آفریقایی از پیامدهای درگیری در اوکراین رنج می برند.
او گفت: مشکلی بین روسیه و اوکراین وجود دارد. ما چشم خود را بر روی آن نمی بندیم، زیرا روابط شراکتی با هر دو کشور داریم و شاهد پیامدهای منفی هستیم که بر کل جهان از جمله آفریقا تاثیر می گذارد. بنابراین ما اینجا هستیم تا تلاش کنیم تا در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در حاشیه نشست روسیه و آفریقا برگزار می شود راه حلی پیدا کنید که بتواند هم کشور برادر - روسیه و هم قاره آفریقا را راضی کند.
به گفته وی، امروز جهان با چالش های زیادی در زمینه اقتصاد، تغییرات آب و هوا و مشکلات امنیتی مواجه است. رئیس اتحادیه آفریقا تاکید کرد: اکنون جهان عملاً در آستانه نابودی است و کشورهای آفریقایی از این موضوع رنج می برند و ما قربانی چنین سیاستی می شویم.

سرمایه گذاری روسیه درکشور های آفریقایی به بسیاری اجازه داده است که در مسیر توسعه قدم بگذارند و مطمئن باشید که ما از این بابت صمیمانه از شما سپاسگزاریم.

عسومانی خاطرنشان کرد: روسیه شریک بسیار مهمی برای آفریقا است. "آنها می گویند که دوست را در مشکلات می شناسند و درست در مواقع سخت، روسیه همیشه به آفریقا نزدیک بوده است. در طول زمان، مهم نیست که چه مشکلاتی پیش می آمد، روسیه با وجود تمام مشکلاتی که داشت، همیشه آنجا بوده است.
ازلی عسومانی، رئیس اتحادیه کومور، رئیس اتحادیه آفریقا گفت: روسیه توانست به طور مؤثر در برابر تحریم هایی که علیه مسکو در زمینه تشدید درگیری ها در اوکراین اعمال شده بود، مقاومت کند.

روسیه با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به ما نشان داد که در طول زمان توانسته است به خوبی در برابرتحریم ها مقاومت کند.

پیش از این، ناکارآمدی تحریم های غرب توسط هماهنگ کننده سیاست تحریمی وزارت خارجه آمریکا، جیمز اوبراین، که برای سمت دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا نامزد شده بود، اعلام شده بود. نماینده وزارت امور خارجه معتقد است که روسیه می تواند برای مدت طولانی از خود حمایت کند.
رئیس اتحادیه کومورابراز عقیده کرد که روسیه این حق را دارد که در جریان مذاکرات درباره وضعیت اوکراین خواسته هایی را برای لغو تحریم ها مطرح کند. علاوه بر این، عسومانی ابراز اطمینان کرد که کشورهای غربی دیگر منابع لازم برای اعمال محدودیت‌های جدید ضد روسیه را ندارند.
عسومانی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر تحریم های غرب بر وضعیت قاره آفریقا گفت: امروز تا جایی که به روسیه مربوط می شود، دیگر تحریمی وجود ندارد که بتوان آن را اعمال کرد. پس از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، غرب تحریم های گسترده بی سابقه ای را اعمال کرد. اختلال در زنجیره تامین منجر به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی از جمله در اروپا و ایالات متحده شده است.
نشست روسیه - آفریقا سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
پوتین: اتحادیه آفریقا می تواند در نشست هند به گروه 20 بپیوندد
دومین اجلاس و مجمع اقتصادی "روسیه آفریقا" در تاریخ 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала