تاکید بر ایجاد سیستم های جایگزین محاسبات با کشورهای آفریقایی

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر مجمع اقتصادی "روسیه-آفریقا"
مجمع اقتصادی روسیه-آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اشتراک
عضو حزب لیبرال دموکرات روسیه خواهان ایجاد سیستم های جایگزین محاسبات با شرکت های آفریقایی شد.
ویکتور بوت فعال مدنی و عضو حزب لیبرال دموکرات روسیه در حاشیه نشست "روسیه – آفریقا" در شهر سن پترزبورگ به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که نیاز است تا خیلی سریع سیستم جایگزینی را برای محاسبات با شرکت های آفریقایی ایجاد نمود.

وی اظهار کرد: "همکاران آفریقایی یک سوال دائمی دارند: چطور پرداخت شود؟ از چه طریق پرداخت صورت گیرد؟ با چه (ارزی) پرداخت شود؟ بسیاری از بانکها در آفریقا از کار با روسیه اجتناب می کنند، آنها به کار با حوزه مالی غربی وابستگی دارند. لازم است که خیلی سریع سیستم محاسباتی جایگزینی ایجاد گردد".

به گفته بوت، در عین حال ضروری است که تجارت روسیه و آفریقا نه تنها از طریق ساختارهای پرداختی، بلکه با ضمانت های مرتبط و همچنین سیستم ثابت وام دهی به عملیات های تجاری برای تولید کنندگان روسی، بویژه تولید کنندگان در مناطق، تامین گردند.

وی تصریح کرد: "برای اینکه هر شرکت روسی، بعنوان مثال در اولیانوفسک، که می خواهد به آفریقا خودروهای تولید شرکت "اواز" یا تجهیزات هواپیمایی و سایر تجهیزات را صادر کند، بتواند به بانک مراجعه کند و بانک به او بگوید: ما سیستمی نه تنها برای محاسبات، بلکه برای بیمه و ضمانت ها را داریم. و سیستم وام صادرات برای صادرات به آفریقا. این خیلی و خیلی مهم است".

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
لاوروف: غرب در تلاش است روسیه و آفریقا را در رسانه ها بی اعتبار کند
به گفته ویکتور بوت، قبلا در بین بسیاری از شرکتهای روسی در موقع صحبت در مورد آفریقا یک "نت منفی مشخص به صدا در می آمد".

بوت خاطرنشان کرد: "اینک اما آفریقا را بسیار جدی به حساب می آورند. بسیاری از شرکت ها چه از سیبری و چه از شرق دور، من دیگر در مورد منطقه حول رود ولگا و استان های سامارا و اولیانوفسک چیزی نمی گویم، - علاقمند به این هستند که بازار مصرفی جدیدی را پیدا کنند. اگر کاری منظم آغاز شود، شرایط ابتدایی ایجاد خواهند شد، بسیاری از شرکت های ما بصورت مستقل امکانات خود را در بازار آفریقا خواهند یافت و آن موقع ما دیگر در سطح دولتی خواهیم توانست نه تنها حضور خود را، بلکه نفوذ خود در این قاره را تقویت کنیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала