ابراز همبستگی زیمبابوه با روسیه در رابطه با عملیات ویژه در اوکراین

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه و ولادیمیر پوتین
امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه و ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اشتراک
پوتین برای رئیس جمهور زیمبابوه منانگاگوا و حزبش در انتخابات آتی آرزوی موفقیت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه در رابطه با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ابراز همبستگی کرد.
رئیس جمهور این کشور آفریقایی گفت که زیمبابوه همبستگی خود را با روسیه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین اعلام می کند.
وی در گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: زیمبابوه همبستگی خود را با روسیه در عملیات نظامی ویژه ای که اکنون در اوکراین انجام می شودد، ابراز می کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای رئیس جمهور زیمبابوه منانگاگوا و حزبش در انتخابات آتی آرزوی موفقیت کرد.
پوتین در نشستی با رئیس جمهور زیمبابوه گفت: "ما می دانیم که انتخابات عمومی بعدی به زودی در کشور شما برگزار خواهد شد. من مطمئن هستم که این انتخابات مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی برگزار می شود. برای شما و حزبی که رهبری آن را بر عهده دارید آرزوی موفقیت می کنم".
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
پوتین: مهم است که در روابط با آفریقا با انرژی بیشتری به ارزهای ملی از جمله روبل روی آورده شود
شایان ذکر است، ازلی عسومانی، رئیس اتحادیه آفریقا، رئیس اتحادیه جزایر کومور، خواستار همزیستی مسالمت آمیز روسیه و اوکراین شد. امروز، مبارزه برای ایجاد صلح پایدار بین روسیه و اوکراین ضروری است. این دقیقاً پیامی است که اتحادیه آفریقا و من شخصاً امروز از آن دفاع می کنیم.
او گفت: ما مطمئن هستیم که ندای ما برای صلح شنیده خواهد شد، زیرا این چیزی است که بشریت به آن نیاز دارد. امروز به نمایندگی از اتحادیه آفریقا، من بار دیگر خواستار همزیستی مسالمت آمیز بین روسیه و اوکراین، بین مردم برادر، بین کشورهای همسایه و مردمان هم نوع هستم.
روسیه و زیمبابوه در همایش روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ توافقنامه ای بین دولتی درباره همکاری در استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی امضا کردند. این قرارداد توسط سودا ژمو وزیر انرژی زیمبابوه و الکسی لیخاچف مدیر کل روساتوم امضا شد. این سند یک مبنای قانونی برای تعامل طرفین در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی در طیف وسیعی از زمینه ها مانند کمک به ایجاد و بهبود زیرساخت های هسته ای زیمبابوه مطابق با توصیه های بین المللی ایجاد می کند.
مقررات در زمینه ایمنی هسته ای و پرتویی، تولید رادیوایزوتوپ ها و استفاده از آنها در صنعت، پزشکی و کشاورزی؛ همکاری در زمینه کاربرد فناوری های پرتو و پزشکی هسته ای، آموزش، آموزش و بازآموزی متخصصان صنعت هسته ای از دیگر اسناد امضا شده توسط دو کشور می باشد. دومین اجلاس سران و مجمع اقتصادی و بشردوستانه "روسیه - آفریقا" در تاریخ 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала