دعوت 54 کشور آفریقایی به اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی

© Sputnikپرچم های کشورهای عضو گروه بریکس
پرچم های کشورهای عضو گروه بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
اشتراک
همه 54 کشور آفریقایی به اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی دعوت شدند.
به گزارش اسپوتنیک، پارک‌س تاو، معاون مدیریت تعاون و امور سنتی جمهوری آفریقای جنوبی به ریانووستی گفت که همه 54 کشور آفریقایی به اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی دعوت شدند، اما هیچ تاییدی مبنی بر مشارکت همه آنها وجود ندارد.
وی گفت: من می دانم که همه 54 کشور آفریقایی دعوت شده اند، اما نمی توانم (حضور آنها را در اجلاس) تایید کنم. همچنین کشورهایی که برای پیوستن به بریکس ابراز علاقه کرده اند مانند آرژانتین، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در این اجلاس حضور خواهند داشت.
روز چهارشنبه دفتر رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد که رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در اجلاس بریکس که به صورت حضوری در 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود، شرکت خواهند کرد ونمایندگی روسیه در این اجلاس را سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بر عهده خواهد داشت.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت در نشست بریکس در قالب ویدئو کنفرانس شرکت کند، این یک مشارکت تمام عیار خواهد بود.
کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضا بریکس می باشند. تعدادی دیگر از کشورها از جمله آرژانتین، ایران و به گفته وزارت خارجه چین، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی و مصر قصد دارند به این بلوک اقتصادی بپیوندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала