کارشناس: ناتو از اوکراین برای خلاص شدن از سلاح های کهنه خود استفاده می کند

© Sputnik / Mikhail Markivپرچم های ناتو و اوکراین
پرچم های ناتو و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
اشتراک
پیر انرو، کارشناس امنیتی بلژیکی اعلام کرد کشورهای عضو ناتو عمدتاً سلاح های کهنه شده را به اوکراین می فروشند تا آنها را با تجهیزات مدرن تر در ارتش خود جایگزین کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پیر انرو می گوید در واقع، کشورهای ناتو فقط تجهیزات قدیمی را به اوکراین می فرستند و از فرصت استفاده می کنند تا به ارتش خود تجهیزات نسل جدید ارسال کنند. مثال‌های زیادی وجود دارد: لهستانی‌ها که بیش از همه به اوکراین وفادار هستند و حتی در مورد ورود خود به غرب اوکراین صحبت می‌کردند، خیلی سریع تانک‌های دوران شوروی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دادند و به تازگی اولین دسته از تانک‌های آبرامز آمریکایی را دریافت کردند که کاملاً جدید بوده و مخصوصا برای آنها ساخته شده است.
به گفته این کارشناس، نیروهای اوکراینی از صلاحیت کافی برای استفاده از سلاح های شوروی که توسط کشورهای اروپای شرقی مانند جمهوری چک، لهستان، اسلواکی و رومانی برای کی یف تامین می شد، برخوردار بودند.
طراحی پهپاد ایرانی  با قابلیت حمل آسان برای نقشه‌برداری‌  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
رسانه: اوکراین ماهانه تا ده هزار پهپاد را در نبردها از دست می دهد
به عقیده کارشناس امنیتی بلژیکی، اما در بقیه موارد ، دیدن آنچه اروپایی‌ها تحویل داده‌اند شگفت‌انگیز است. برای مثال، فرانسه و آلمان تسلیحات از کار افتاده‌ای ارائه کرده‌اند که به سختی قابل استفاده هستند. آلمان تنها 14 تانک لئوپارد 2 را در ژانویه 2023، قبل از تصمیم‌گیری در 23 فوریه برای تحویل 88 تانک لئوپارد 1 تحویل داد. این تانک یک ماشین عتیقه متعلق به 1962 است و در سال 2003 بازنشسته شده است." وی افزود مهمات برای این تانک ها دیگر در اروپا تولید نمی شود و برزیل از عرضه آنها به آلمان خودداری کرده است. او به عنوان نمونه از نفربرهای زرهی VAB عرضه شده توسط فرانسه و تانک های سبک AMX 10-RC که از تولیدات دهه 70 میلادی هستند نام برد.
انرو اذعان کرد که کشورهای غربی تسلیحات مدرن را نیز به کی یف تحویل داده اند اما عمدتاً صحبت بر سر تسلیحات و سلاح‌های سبک است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، یک هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو ، "نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل نظامی در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" مستقیماً در درگیری در اوکراین شرکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала