تاریخ آغاز سفرهای گروهی بدون روادید برای گردشگران ایرانی در روسیه اعلام شد

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر تاریخ آغاز سفرهای گروهی بدون روادید گردشگران ایرانی در روسیه اعلام شد
تاریخ آغاز سفرهای  گروهی بدون روادید گردشگران ایرانی در روسیه اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
اشتراک
ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد تبادل توریستی گروهی بدون روادید روسیه با چین و ایران بزودی و پس از راه اندازی صدور ویزاهای الکترونیکی در اول اوت آغاز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، وی در نشست توسعه گردشگری و صنعت مهمان نوازی در روسیه گفت: برای ساماندهی سریع سفر در روسیه، "ویزاهای الکترونیکی" از اول اوت کار می‌کنند و تا همان تاریخ قصد داریم اولین سفرهای گروهی بدون روادید را با ایران و چین آغاز کنیم. ما لیست های اپراتورهای گردشگری را رد و بدل کرده ایم، تمام مراحل تکمیل شده است و به معنای واقعی کلمه روز به روز انتظار داریم که اولین گروه ها به ما مراجعه کنند".
مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
گردشگران ایرانی می توانند با ویزای الکترونیکی به روسیه سفر کنند
در اوایل ژوئیه، وزارت توسعه اقتصادی گزارش داد که روسیه روند تبادل فهرست آژانس‌های مسافرتی با چین و ایران را تکمیل کرده است، که برای راه‌اندازی سریع موافقت‌نامه‌های بین‌دولتی دوجانبه در مورد تورهای گروهی بدون روادید ضروری است.
وزارت توسعه اقتصادی روسیه در فوریه گزارش داد که توافقنامه بین دولتی در مورد سفرهای گروهی توریستی بدون روادید مورخه 29 فوریه 2000 تمدید شده است. اما این وزارتخانه منتظر لیستی از شرکت هایی بود که تورهای گروهی را به روسیه ارسال می کردند.
رشتنیکوف در پایان ماه مارس گفت که روسیه و ایران قصد دارند در سال جاری توافقنامه ای را در مورد تورهای گروهی بدون روادید اجرا کنند. این توافقنامه در 1 ژوئیه 2021 منعقد شد و طبق آن شهروندان می توانند بدون ویزا برای گردشگری در گروه های حداکثر 50 نفره برای مدت حداکثر 15 روز از کشور دیگری بازدید کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала