روسیه معتقد است که شرکت های آمریکایی به تنهایی کنترل اینترنت را در دست دارند

© Sputnik / Sergey Guneevبخش های اصلی از سخنرانی رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در آفریقای جنوبی
بخش های اصلی از سخنرانی رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2023
اشتراک
بخش های اصلی از سخنرانی رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در آفریقای جنوبی.
به گزارش اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، گفت که انجمن بریکس برای بسیاری از کشورها جذاب شده است زیرا هیچ برنامه مقابله ای یا پنهانی ندارد و پنج کشور بر اساس رویکردهای توافق شده با یکدیگر تعامل دارند.
وی افزود: ما شاهد علاقه روزافزون کشورهای شرکت کننده در نشست امروز به تعمیق همکاری با گروه پنج هستیم. کلید جذابیت بریکس برای بسیاری از کشورهای جنوب و شرق جهانی این است که این قالب هیچ دستور کار تقابلی یا پنهانی ندارد.
دبیر شورای امنیت روسیه در نشست نمایندگان عالی کشورهای بریکس در ژوهانسبورگ گفت: جلوگیری از دیکته آمریکا در روابط بین‌الملل به نفع همه کشورهای مستقل است.
پاتروشف خاطرنشان کرد: امروزه روابط بین الملل دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، جهان با اطمینان به سمت یک سیستم چند قطبی عادلانه تر حرکت می کند، "بر اساس اصول اعتماد و تقسیم ناپذیری امنیت، فرصت های برابر برای توسعه آزاد و اصیل همه کشورها و مردم.
دبیر شورای امنیت روسیه گفت: سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به طور فعال گروه های هکر اوکراینی را در حملات سایبری به روسیه درگیر می کنند.
وی ادامه داد: فرماندهی سایبری پنتاگون، آژانس امنیت ملی و مرکز عالی دفاع سایبری ناتو در تالین در حال طراحی و هدایت حملات اطلاعاتی تحت پرچم اوکراین به زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی کشورمان هستند.
پاتروشف گفت:شرکت های آمریکایی عملاً به تنهایی اینترنت را به خاطر تسلط جهانی خود کنترل می کنند، برای کشورهای بریکس و شرکای آنها مهم است که مشترکاً به سمت بین المللی شدن مدیریت شبکه جهانی وب حرکت کنند.
به گفته ی وی، امروزه، حاکمیت اینترنت به طور موثر تحت کنترل شرکت های آمریکایی است. از طریق این انحصار مقررات اینترنت، ایالات متحده ادعاهای نواستعماری خود را برای تسلط جهانی بیشتر می کند. ما حرکت مشترک به سمت بین المللی شدن مدیریت شبکه جهانی، افزایش نمایندگی و نقش کشورهای در حال توسعه در این فرآیندها را مهم می دانیم.
نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت که ایالات متحده از همه منابع ممکن برای تحریک فعالیت اعتراضی در کشورهای "غیر دموکراتیک" جهان استفاده خواهد کرد.
وی افزود: در نشست موسوم به "اجلاس دموکراسی" در ماه مارس، آمریکایی‌ها بیانیه‌های بلندی درباره اهمیت مقابله با خودکامگی‌ها، حمایت از حقوق بشر و جلوگیری از سانسور در شبکه جهانی ارائه کردند. در عین حال، آنها خودشان از همه منابع ممکن برای تحریک فعالیت اعتراضی در کشورهای "غیر دموکراتیک" جهان استفاده می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала