افشای "اشتباه مرگبار" بایدن در باره پوتین

© AP Photo / Susan Walshجو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2023
اشتراک
دست کم گرفتن پتانسیل هسته ای روسیه و عزم روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای در صورت لزوم، اشتباه مرگبار جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، پروفسور جوزف سیراکوزا در مقاله ای که در وب سایت اسکای نیوز استرالیا منتشر شده، نوشت که دست کم گرفتن پتانسیل هسته ای روسیه و عزم روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای در صورت لزوم، اشتباه مرگبار جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده است.
این کارشناس گفت: "بایدن که توسط درباریان سیاسی منزوی شده است، چیزهایی می گوید که به سادگی با واقعیت مطابقت ندارد. رهبر جهان آزاد چندی پیش به طور معمول گفت که هیچگونه چشم‌انداز واقعی برای آن وجود ندارد که پوتین از سلاح هسته ای استفاده کند.
به گفته این پروفسور، نباید فراموش کرد که در اوکراین برای روسیه "خط قرمزهایی" وجود دارد که ناتو با "تهاجم" به این کشور آن را نقض می کند. خطر ناشی از سیاست اتحادیه آتلانتیک شمالی در اوکراین، که روسیه آن را بسیار جدی می‌گیرد، اجازه نمی‌دهد تا احتمال درگیری هسته‌ای دست کم گرفته شود.
هشدار پوتین به کسانی که می‌خواهند از روسیه با سلاح‌های هسته‌ای باج‌گیری کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2022
هشدار پوتین به کسانی که می‌خواهند از روسیه با سلاح‌های هسته‌ای باج‌گیری کنند
این کارشناس هشدار داد: "این یک اشتباه است و می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. بن بست هسته‌ای بین واشنگتن و مسکو می تواند با فروپاشی نظامی اوکراین کاهش یابد.
پیش از این، ولادیمیر پوتین گفته بود که استفاده از سلاح هسته ای از نظر تئوری امکان پذیر است اگر تهدیدی برای موجودیت کشور، استقلال و حاکمیت آن ایجاد شود. معنای حضور آن تضمین امنیت کشور به معنای وسیع کلمه است. در عین حال، رئیس جمهور تاکید کرد، روسیه نیازی به استفاده از آن ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала