امتناع ده هزار نیروی ذخیره ارتش اسرائیل از خدمت در اعتراض به دولت

© news.rambler.ruارتش اسرائیل
ارتش اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
اشتراک
حدود 10 هزار نیروی ذخیره دولت اسرائیل در اعتراض به اصلاحات سیستم قضایی از خدمت امتناع نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، حدود 10 هزار نفر از نیروهای ذخیره از 40 بخش از ارتش دفاعی اسرائیل روز شنبه اعلام کردند که در صورتی که تایید اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو پیش روی کند، بصورت داوطلبانه از حضور در محل خدمت خود امتناع خواهند نمود. این مطلب را رادیو کان و کانال 12 تلویزیون اسرائیل اعلام نمودند.
به گفته کان، 10 هزار نیوری ذخیره در تمامی شهرها به اعتراضات حدود هزار خلبان نیروهای هوایی اسرائیل که یک روز قبل از قصد خود برای امتناع از خدمت خبر داده بودند، پیوستند. بنا بر اطلاعات روزنامه The Times Israel، بسیاری از شهروندان اسرائیل در ماه های اخیر تهدید کرده بودند که اگر دولت برنامه اصلاحات قضایی خود را اجرایی نماید، از خدمت داوطلبانه در نیروی ذخیره ارتش خودداری نمایند.
Протестующие на трассе Ayalon  в Тель-Авиве во время протестов  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
موج جدید اعتراضات چند هزار نفری بر علیه دولت در اسرائیل + ویدئو
یواف گالانت وزیر دفاع اسراویل در ماه مارس بصورت علنی خواهان توقف این اصلاحات شده و در نتیجه از این سمت برکنار گردیده بود. این تصمیم نتانیاهو باعث موج جدیی از اعتراضات در سراسر کشور گردیده بود. در اواخر ماه مارس نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفته بود که تایید اصلاحات را حداقل تا تابستان به تعویق بیاندازد و همچنین در ماه آپریل اعلام کرده بود که وزیر دفاع سمت خود را حفظ خواهد نمود. در ماه ژوئیه کابینه اسرائیل پیشبرد این تغییرات در سیستم قضایی در مجلس را از سر گرفت که یکی از این لوایح به تصویت مجلس نیز رسید.
روز شنبه همچنین برای 29 – مین هفته پشت سر هم تظاهرات چندین هزار نفری در سراسر اسرائیل در نشان اعتراض به این تصمیم صورت گرفته بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала