موج جدید اعتراضات چند هزار نفری بر علیه دولت در اسرائیل + ویدئو

© AFP 2023 / Oren Ziv Протестующие на трассе Ayalon в Тель-Авиве во время протестов
Протестующие на трассе Ayalon  в Тель-Авиве во время протестов  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اشتراک
چندین هزار نفر بار دیگر در اعتراض به سیاست دولت در اصلاح قانون قضایی به خیابانهای شهرهای اسرائیل آمدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تاس، ده ها هزار شهروند اسرائیل عصر روز شنبه در سراسر کشور با بیان نارضایتی خود از سیاست دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و اصلاحات مد نظر وی در سیستم قضایی این کشور، به خیابانها آمدند. بزرگترین تجمع اعتراضی در شهر تل آویو صورت گرفت که در آن روحیات اپوزسیون بصورت خاصی قوی می باشند.
مخالفان اصلاحات سیستم قضایی برای 29 – مین شنبه پشت سر هم تجمعات اعتراضی را در سراسر اسرائیل برگزار می نمایند. همچون هفته های گذشته اعتراضات اصلی در تل آویو و در نزدیکی مجموعه ساختمان های دولتی در شرق این شهر برگزار می شوند. افراد حاضر در این تجمعات با درد دست داشتن پرچم های این کشور، شعارهای ضد دولتی سر داده و خواهان "دفاع از دموکراسی اسرائیلی" از اصلاحاتی شدند که به عقیده ایشان به بنیان های ساختار دیپلماسی در اسرائیل ضربه خواهد زد.
همزمان تجمعات اعتراض آمیز در سایر شهرهای اسرائیل نیز برگزار شد. یکی از قابل توجه ترین اعتراضات در اورشلیم بود که ستون چند هزار نفره ای از اپوزسیون که روز سه شنبه حرکت خود را از تل آویو شروع کرده بو، به این شهر آمدند. شرکت کنندگان در این حرکت در طول بزرگراه شماره یک که این دو شهر اصلی کشور را به هم متصل می نماید و طول آن حدود 65 کیلومتر می باشد، حرکت کردند.
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
به عقیده سیاستمدار با سابقه، اسرائیل در آغاز یک جنگ داخلی است
بنا بر گزارش شبکه 13 اسرائیل در مجموع حدود 260 هزار نفر در این اعتراضات مشارکت داشته اند.
شایان ذکر است که اعتراضات به اصلاحات سیستم قضایی مد نظر دولت بنیامین نتانیاهو از روز سه شنبه با قدرت جدیدی از سر گرفته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала