دانمارک: سوزاندن قرآن، "اقدامی شرم‌آور" بود

© Fotolia / Сmfotoworks دانمارک
 دانمارک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2023
اشتراک
وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای جدیدترین اهانت گروهی افراطی در این کشور به ساحت مقدس قرآن کریم را "اقدامی شرم‌آور" دانست و محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، پس از آن‌که اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک موجی از واکنش‌ها در جامعه بین‌المللی را برانگیخت و موجب بروز خشم کشورهای مسلمان جهان شد، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای این اقدام توهین‌آمیز را محکوم کرد.
به نظر می‌رسد پس از واکنش‌های تند به سوئد، دانمارک با محکوم کردن این اقدام تلاش کرده خود را از خشم مسلمانان در امان نگاه دارد. شب گذشته (شنبه ۲۲ جولای) سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در پیامی در خصوص اقدام سوئد در صدور اجازه مکرر به اهانت‌کنندگان به قرآن، تأکید کرد که "نباید فریب عذرخواهی‌ها را خورد. این، کافی نیست بلکه باید دولت سوئد را از این رفتارهای اهانت‌بار یا هر تعدی دیگری به مصحف شریف و نمادهای مقدس خودمان، بازداشته شود".
وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای که در صفحه توییتری خود منتشر کرده بود تصریح کرد که این اقدام تحریک‌آمیز یک گروه راست‌افراطی در دانمارک، لطمه‌ای به بسیاری از افراد است و موجب اختلاف بین مذاهب و فرهنگ‌های مختلف می‌شود.

در این بیانیه آمده است که علی‌رغم آزادی مذاهب در دانمارک، بسیاری از شهروندان این کشور، مسلمان هستند. آن‌ها بخش ارزشمندی از جامعه دانمارک محسوب می‌شوند.

وزارت خارجه دانمارک در بیانیه خود تصریح کرد که کپنهاگ بر این باور است که آزادی بیان و تجمع باید مورد احترام قرار گیرد و "دانمارک از حق اعتراض حمایت می‌کند اما این تظاهرات باید صلح‌آمیز باقی بماند".
روز جمعه هفته گذشته، اعضای گروه راست‌افراطی که خود را "میهن‌پرستان دانمارک" می‌نامند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، در حالی که پلاکاردهایی ضد اسلامی در دست داشتند، علیه دین اسلام شعار سر دادند. پرچم عراق و قرآن کریم را بر روی زمین انداخته و آن را لگدمال کردند و این اقدام خود را به صورت زنده در حساب کاربری خود در فیس‌بوک منتشر کردند.
وزارت خارجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
احضار سفیر دانمارک به وزارت خارجه ایران بدلیل اهانت به قرآن
روز پنجشنبه هفته گذشته نیز با مجوز دولت سوئد، "سالوان مومیکا" یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی که در سوئد زندگی می‌کرد در اهانت به قرآن کریم، این کتاب مقدس را لگدمال کرد و این در شرایطی صورت گرفت که چند هفته قبل نیز او صفحاتی از این کتاب مقدس را در مقابل یک مسجد در استکهلم سوزاند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала