زاخارووا: مسئولین قتل عام خبرنگار نظامی ریانووستی مجازات خواهند شد

© Sputnik / Sergey Pyatakovزاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد
زاخارووا: مسکو آماده است متن گفتگوی لاوروف و ترامپ را در اختیار آمریکا قرار دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسئولین قتل عام وحشیانه روستیسلاو ژوراولف، روزنامه نگار ریانووستی بودند مجازات خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که افرادی که مسئول قتل عام وحشیانه روستیسلاو ژوراولف، روزنامه نگار ریانووستی بودند مجازات خواهند شد و کسانی که مهمات خوشه ای را به دستیاران خود در کی یف رساندند، مسئولیت کامل را بر عهده خواهند داشت.
روستیسلاو ژوراولف، خبرنگار ریانووستی که در منطقه عملیات ویژه نظامی کار می کرد، پس از جراحات شدید جان خود را از دست داد. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، ژوراولف در حین تخلیه با جراحاتی که در نتیجه انفجار یک تسلیحات خوشه ای ایجاد شده بود، جان باخت. تعدادی از روزنامه نگاران روسی با شدت های متفاوت جراحات دریافت کردند.
زاخارووا در بیانیه ای در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه گفت: افرادی که مسئول قتل عام وحشیانه یک روزنامه نگار روس هستند، ناگزیر به مجازات شایسته ای متحمل خواهند شد. کسانی که مهمات خوشه ای را به دستیاران خود در کی یف رسانده اند نیز مسئولیت کامل را بر عهده خواهند داشت.
وی افزود که رژیم کیف به اعمال ترور جنایتکارانه ادامه می دهد.
این دیپلمات تاکید کرد: همه چیز نشان می دهد که حمله به این گروه روزنامه نگاری تصادفی انجام نشده است: خبرنگاران در حال جمع آوری مدارک برای گزارش گلوله باران شهرک ها در استان زاپوریژیه با مهمات خوشه ای ممنوعه در بسیاری از کشورهای جهان توسط شبه نظامیان رژیم کی یف بودند.
زاخارووا خاطرنشان کرد که واشنگتن، لندن و پاریس 'نگرانی خود را در مورد ایمنی روزنامه نگاران تنها با کلمات ابراز می کنند، اما در واقع آنها حامیان تروریست ها هستند.
وی افزود: ما هیچ توهم نداریم که ساختارهای بین المللی مربوطه ترجیح می دهند مانند گذشته در چنین مواردی چشم خود را بر روی این جنایت شنیع ببندند که در واقع آنها را در بی قانونی تروریستی کی یف شریک می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала