گزارش و تحلیل

تسامح در دفاع از قرأن "الف" است مجبور می شوید تا "ی" بروید

© Sputnik / Саид Царнаев /  مراجعه به بانک تصاویر قرآن
قرآن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اشتراک
گفته ای است که احتمالا اکثر خوانندگان شنیده اند، معلم کلاس اول به بچه می گوید بگو "الف" نمی گوید، باز هم معلم تکرار می کند باز هم بچه نمی گوید، او را می زنند ولی باز هم نمی گوید، معلم از بچه سوال می کند آخر چرا نمی گویی "الف" بچه می گوید چون اگر "الف" را بگویم تا "ی" باید بروم.
آنچه را که ظاهرا بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی این روزها متوجه نیستند این است که ماجرای سوزاندن قرآن در سوئد همان "الف" است، اگر اینها در واکنش نشان دادن تعلل کنند قطعا مجبور می شوند تا "ی" هم بروند.
اگر فردی به صورت خودسرانه و بدون هماهنگی رفته بود چنین کاری را کرده بود می شد گفت شاید دیوانه بوده و کاری را کرده اما اینکه این فرد با حمایت پلیس و نیروهای امنیتی دست به چنین کاری بزند و باز هم تکرار کند دیگر بحث یک دیوانه در کار نیست، قطعا بحث بسیار پیچیده تر از آن فرد است و قطعا نقشه ای پشت پرده در کار است و این فرد فقط ابزار این نقشه می باشد.
قطعا هم سوئد واسطه انجام این نقشه می باشد و اصل کاری ها پشت پرده اهداف زیادی را دارند که به دنبال آن می باشند.
حال این نقشه ها چیست؟ خدا می داند که این شیاطین چه نقشه هایی در سر دارند، اما آنچه بدیهی است این می باشد که هر چه در سر دارند به ضرر کشورهای اسلامی و مسلمانان در جهان است و هدف این است که اینها بررسی کنند ببینند آیا شرایط برای اجرای نقشه شان مناسب است یا باز هم باید صبر کنند.
قطعا اگر کشورهای اسلامی مانند قبل تماشاچی باشند و واکنش شدید نسبت به دولت سوئد نشان ندهند ما وارد فازها و مراحل بعدی این نقشه های شوم خواهیم شد.
این ماجرا با توهین به پیامبر اکرم (ص) در نشریات اینها شروع شد، وقتی دیدند که خوب دیگر پوست مسلمانان کلفت شده و واکنش قابل توجهی نشان ندادند حالا آمده اند مرحله بعدی و آن آتش زدن قرآن و عادی سازی آن.
قطعا یکی یکی اینها میخواهند سراغ همه مقدسات مسلمانان بروند و یکی یکی اینها را مقدس زدایی کنند.
چرا؟
چون قدرت مسلمانان در وحدت آنها است و اگر بتوانند این وحدت را بشکنند می توانند بر تمام کشورهای اسلامی مسلط گردند.
زمانی که عراق کویت را اشغال کرد یکی از مشکلاتی که آمریکایی ها وکلا غربی ها با آن مواجه شدند این بود که بسیاری از مردم عربستان سعودی با حضور آمریکایی ها و اروپایی ها در عربستان سعودی جهت حمله به عراق مخالفت می کردند و باور داشتند به هر دلیلی باشد نباید به یک غیر مسلمان اجازه داد از سرزمین های اسلامی بر علیه مسلمانی دیگر استفاده کند.
البته این دیدگاه فقط مرتبط با مردم عربستان سعودی نبود بلکه مرتبط با همه مسلمانان در همه کشورهای اسلامی بود.
حتی در ایران هم این بحث مطرح بود که علیرغم دشمنی وخصومتی که ایرانی ها با صدام حسین داشتند و علیرغم اینکه طی هشت سال جنگ ایرانی ها بد ترین جنایات را از صدام حسین دیده بودند اما اینکه ایران به غربی ها اجازه دهد از خاک یا آب و یا حریم هوایی اش بر علیه یک کشور مسلمان استفاده کند بحث دیگری است.
البته خوب برخی حکام کشورهای اسلامی بودند که حاضر شدند کشور خود را در اختیار آمریکایی ها قرار دهند تا در حمله بر علیه عراق استفاده کنند.
اهانت دوباره به قرآن کریم اینبار در دانمارک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اهانت دوباره به قرآن کریم اینبار در دانمارک
طی چندین جنگ آمریکایی ها و متحدین شان از هیچ جنایتی بر علیه مسلمانان دریغ نکردند و حتی به انجام این جنایت ها افتخار هم می کردند، از افغانستان گرفته تا عراق و لیبی و یمن و سودان و... آنها حتی در کشوری که با آنها متحد به حساب می آمد، یعنی پاکستان، هم مرتکب جنایات متعدد بر علیه مردم این کشور شدند وعروسی ها را به عزا تبدیل کردند.
زندان هایی مانند گوانتانامو و ابو غریب و ... راه انداختند وانواع و اقسام شکنجه ها را بر علیه مسلمانان روا دانستند و حتی فیلم هایی در باره جنایات خود ومتحدین شان مخصوصا انگلیسی ها بر علیه غیر نظامیان منتشر کردند وکشتار انسان های بی گناه و غیر نظامی مسلمان را در اذهان مردم خود عادی سازی کردند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
واکنش وزارت خارجه ایران به قرآن سوزی در دانمارک
اشتباه برخی از حکام کشورهای اسلامی هم در این است که تصور می کنند این رویکرد آمریکا فقط در باره دیگران اتفاق می افتد و آنها از آن رفتارهای مجرمانه در امان خواهند بود، شاید صدام حسین و قذافی و بن لادن و... را فراموش کرده اند، همه مردان آمریکا بودند و بی نهایت به آمریکایی ها مخلص بودند و در خدمت اهداف و منافع آمریکا فعالیت می کردند.
البته بماند که برخی حکام کشورهای اسلامی متاسفانه عامل و مزدور آمریکا وغرب هستند و چون غلامان حلقه به گوش آنها هستند بدون دستور آنها حتی آب هم نمی خورند.
مطمئن باشید که ماجرای توهین به مقدسات مسلمانان ماجرایی بسیار بزرگتر از یک رزل بی هویت است.
امروزه اگر کوچکترین غیرتی در وجود رهبران کشورهای اسلامی وجود دارد باید همه با هم به صورت متحد تصمیم بگیرند پشت عراق را بگیرند و با سوئد قطع رابطه سیاسی واقتصادی کنند و هر شرکتی که با سوئد ارتباط دارد را نیز تحریم کنند (نه فقط شرکت های سوئدی، بلکه حتی شرکت های کشورهای دیگر که با سوئد در تعامل هستند باید از فعالیت در کشورهای اسلامی منع گردند) و شرط کنند که سوئد نه فقط فرد حتاک به مقدسات اسلامی را تحویل عراق بدهد تا در عراق طبق قانون این کشور محاکمه گردد بلکه تعهد کند که به هیچ وجه اجازه تکرار چنین رفتارهایی را نخواهد داد.
اگر در نوبت قبل این کار را کرده بودند امروزه دانمارک اجازه چنین کاری را نیز نمی داد ولی چون در نوبت قبل واکنش مناسب نشان ندادند امروز دانمارک این کار را کرد و اگر امروز نسبت به سوئد و دانمارک واکنش نشان ندهند فردا بقیه کشورها اجازه حتاکی به مسلمانان و مقدسات آنها را خواهند داد و رهبران کشورهای اسلامی باید دلشان خوش باشد که بگویند مسلمان هستند و شعار اسلام اسلام سر بدهند و تا "ی" بروند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала