ایروان و تهران به توسعه پویای گفتگوی سیاسی دوجانبه اشاره کردند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ایروان اعلام کرد باکو به نقض آتش بس در قره باغ ادامه می دهد
ایروان اعلام کرد باکو به نقض آتش بس در قره باغ ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
اشتراک
وزارت خارجه ارمنستان خبر داد که آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان و مهدی سبحانی، سفیر جدید ایران در ایروان دیدار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان و مهدی سبحانی، سفیر جدید ایران در ایروان در دیدار روز شنبه از توسعه پویای گفتگوهای سیاسی بین دو کشور خبر دادند.
گفتنی است که این دیدار پس از تقدیم رونوشت اعتبارنامه به وزیر انجام شد.
در سایت وزارت امور خارجه ارمنستان آمده است: در این دیدار تعدادی از موضوعات دستور کار جامع ارمنستان و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گفت‌وگوهای سیاسی ارمنستان و ایران با خرسندی در حال توسعه است و بر اهمیت دیدارهای متقابل در سطح بالا تاکید کردند. طرفین در مورد همکاری های دوجانبه در بخش های تجاری، اقتصادی، انرژی و حمل و نقل و همچنین اقداماتی برای اجرای برنامه های جاری و برنامه ریزی شده گفتگو کردند.
به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه ارمنستان، میرزویان در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت تصدی این سمت، ابراز امیدواری کرد که وی سهم مهمی در توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور دوست و همسایه داشته باشد.
مهدی سبحانی، سفیر جدید ایران در ایروان نیز ضمن قدردانی از استقبال گرم، آمادگی خود را برای تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور که به طور مستمر بر اساس ارزش های تاریخی و فرهنگی در حال توسعه است و اجرای برنامه های مورد علاقه دو کشور به کار گیرد.
طرفین همچنین در مورد مسائل امنیتی منطقه ای تبادل نظر کردند. میرزویان با اشاره به روند عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان تاکید کرد که تلاش طرف ارمنی در راستای برقراری صلح پایدار در قفقاز جنوبی است که برای همه مردم منطقه مفید خواهد بود. در این گزارش آمده است که رویکرد حل مشکلات موجود به صورت مسالمت آمیز و از طریق مذاکره متقابلا مورد توجه قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала