صادرات کی یف به دلیل فسخ معامله غلات دو برابر کاهش می یابد

© Sputnik / Denis Petrov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش اوکراین از وقوع انفجار در شهر اودسا خبر داد
ارتش اوکراین از وقوع انفجار در شهر اودسا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
خروج روسیه از معامله غلات اوکراین را وادار کرد تا به دنبال مسیرهای جدید، "طولانی تر و گران تر" برای حمل و نقل غلات باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ با اشاره به محاسبات تحلیلگران "آرگوس مدیا" خبر داد که تغییر مسیرهای حمل و نقل غلات اوکراین پس از خروج روسیه از "معامله غلات"، پتانسیل صادرات ماهانه کی‌یف را دو برابر کاهش خواهد داد.
بر اساس داده های "آرگوس مدیا"، توقف صادرات غلات از طریق دریا، پتانسیل صادرات ماهانه اوکراین را از 7 تا 8 میلیون تن به 4 میلیون تن کاهش می دهد و "یک ضربه جدی به یکی از بزرگترین بخش‌های درآمدی اوکراین وارد می کند."
همانطور که این خبرگزاری اشاره می کند، خروج روسیه از معامله غلات، کی‌یف را مجبور کرد که به دنبال مسیرهای جدید، "طولانی تر و گران تر" برای حمل و نقل غلات باشد. به گفته بلومبرگ، واضح ترین مسیر از طریق دریای دانوب است. با این حال، به دلیل گرما، سطح رودخانه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که روند حمل و نقل غلات را پیچیده می کند.
پیشتر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که از ۲۰ جولای، تمام کشتی هایی که در دریای سیاه به بنادر اوکراین سفر می کنند، به عنوان حامل بالقوه محموله های نظامی در نظر گرفته خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала