در نیروی هوایی اوکراین، جنگنده روسی سوخو-35 را یکی از بهترین هواپیماهای جنگی نامیدند

© Sputnikجنگنده روسی سوخو-35
جنگنده روسی سوخو-35 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین با اشاره به توانایی های رزمی بالای جنگنده روسی سوخو 35، اذعان کرد که این هواپیما یکی از بهترین هواپیماها است.
به گزارش اسپوتنیک، او در مصاحبه با RBC-Ukraine در پاسخ به این سوال که نیروی هوایی روسیه با جنگنده‌های F-16 که کی‌یف می‌خواهد از غرب دریافت کند، چگونه می‌تواند مقابله کند ، گفت: "آنها سوخو 35 دارند. این یکی از بهترین هواپیماها است. <...> هواپیمای اصلی که برای ما تهدید است، سوخو 35 است. این باید قبول شود."
ایگنات تصریح کرد که جنگنده روسی "تکنولوژیک و دارای تسلیحات جدی" است. وی افزود: به علاوه، مهمترین چیز در این هواپیما رادار است، این توانایی دیدن هدف، سیستم هدف گیری و مکان یابی است که می تواند روی دشمن کار کند، یعنی همزمان چندین هدف هوایی را همراهی و شلیک کند و سوخو 35 این را دارد. علاوه بر این، دارای تجهیزات حفاظتی، تجهیزات جنگ الکترونیک و غیره است."
Су-35 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
نیروی هوافضای روسیه دومین سری از جنگنده های نسل جدید سوخو-35 نسل 4++ را در یک سال دریافت کرد + ویدئو
سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین همچنین یادآور شد که روسیه همچنین جنگنده چند منظوره نسل پنجم سوخو 57 را دارد.
مشخصات جنگنده سوخو 35
سوخو 35 یک جت جنگنده چندمنظوره فوق مانورپذیر روسی نسل 4++ با بردار رانش قابل کنترل است. این جنگنده در ترکیب نیروی هوافضای روسیه، از شاخص Su-35S استفاده می کند.
این جنگنده برای کسب برتری هوایی از طریق انهدام هواپیماهای سرنشین دار و بدون سرنشین با موشک های هدایت شونده در بردهای بلند، متوسط ​​و کوتاه، در حین انجام نبردهای دوربرد و کوتاه برد، در عملیات های مستقل و گروهی،برای انهدام اهداف سطحی و زمینی با انواع تسلیحات، در هر شرایط آب و هوایی، و همچنین انهدام سیستم های پدافند هوایی مستقر در زمین و تأسیسات زیرساخت هوایی مستقر در منطقه تحت پوشش و در فواصل قابل توجه از فرودگاه محل استقرار طراحی شده است.
سوخو 35 توانایی استفاده از کل انواع تسلیحات هوایی موجود و آینده را دارد. این هواپیما همچنین دارای سیستم اطلاعات و کنترل یکپارچه و رادار آرایه فازی است که برد تشخیص هدف آن 100 تا 400 کیلومتر است.
یادآور می شود نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در ماه مارس امسال اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-35 از روسیه را بطور نهایی هماهنگ کرده اما اطلاعات مربوط به تعداد این هواپیماها و زمان تحویل محرمانه است.
اضافه شد "جنگنده‌های سوخو 35 از نظر فنی برای ایران قابل قبول هستند، بنابراین پس از اکتبر 2020 و رفع محدودیت‌های ایران برای خرید تسلیحات متعارف (طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد) ایران در نهایت با خرید آنها موافقت کرد. "
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала