در روسیه رادار قابل حمل برای محافظت در برابر پهپادهای دریایی ساخته شده است

© Depositphotos.com / Petrovich99صفحه رادار
صفحه رادار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
آندری کوموگورتسف، مدیر کل کارخانه مهندسی ابزار ریبینسک (Rybins) روسیه (بخشی ازشرکت هلدینگی Ruselectronics) اعلام کرد هلدینگ Roselectronics (بخشی از شرکت روس تک) رادارهای کوچک و قابل حملی را ساخته است که قادر به شناسایی موثر قایق های بدون سرنشین در فاصله تا 6 کیلومتری و محافظت از تاسیسات دریایی است.
به گزارش اسپوتنیک، مینی رادار یک ایستگاه چند منظوره قابل حمل است. وزن آن با دستگاه چرخشی و باتری ها از 25 کیلوگرم بیشتر نمی شود. در ابتدا، این ایستگاه ها برای محافظت از زیرساخت های حیاتی در برابر پهپادهای هوایی و شناسایی وسایل نقلیه زمینی توسعه یافتند.
کوموگورتسف در پاسخ به این سوال که آیا می توان از چنین رادارهایی برای محافظت در برابر پهپادهای دریایی استفاده کرد، گفت: سطح آب در حین کار این رادار تداخل رادیویی اضافی ایجاد نمی کند. قایق سه متری آماتور از فاصله 6 کیلومتری قابل مشاهده است.
دنیس فدوتینوف، کارشناس برجسته روس در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین تأیید کرد که چنین مجموعه هایی می توانند با موفقیت برای محافظت از سازه هایی مانند پل کریمه، پایگاه های دریایی و سایر تأسیسات ساحلی در برابر حمله هواپیماهای بدون سرنشین از دریا مورد استفاده قرار گیرند.
پهپاد «لانست» روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام رادار سامانه آلمانی پدافند هوایی "ایریس ـ تی" در اوکراین توسط پهپاد روسی + فیلم
این کارشناس خاطرنشان کرد: "به دلیل قابل حمل بودن آنها، نیازی به زیرساخت اضافی ندارند. در عین حال، برد کشف اشیای کوچک سطحی 6 کیلومتری، با حداکثر سرعت پهپادهای دریایی اوکراینی که قبلاً در منابع آزاد 43 گره دریایی اعلام شده بود، حداقل چهار دقیقه قبل از تماس به سازمان‌های نظامی مربوطه اطلاع‌رسانی می‌کنند. علاوه بر این، رادارها در هر زمان مشخص، مکان دقیق شناورهای بدون سرنشین را ردیابی می‌کنند."
وی افزود: در دسترس بودن اطلاعات هماهنگ در مورد اهداف، از جمله در شرایط آب و هوایی سخت، با فاصله چند دقیقه، به طور موثر پهپادهای اوکراینی را در مسیر پل منهدم می کند.
فدوتینوف تصریح کرد که رادارهایی از این نوع معمولاً از برد میلی متری سیگنال کاوشگر استفاده می کنند و قادر به شناسایی مؤثر اهداف هوایی، زمینی و دریایی هستند.
برای مقایسه: در فاصله شش کیلومتری، رادار شناور آماتور به طول سه متر را تشخیص می دهد که عملاً از سطح آب بالا نمی رود، در حالی که طول قایق های بدون سرنشین اوکراینی طبق داده های باز 5.5 متر است.
کمیته ملی ضد تروریسم روسیه گزارش داد که کی یف دوشنبه شب با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین سطحی به پل کریمه حمله تروریستی انجام داد. در نتیجه ، یک زوج متاهل - ساکنان منطقه بلگورود جان باختند و دختر خردسال آنها مجروح شد. قسمت خودرویی پل آسیب دیده است و تردد دو طرفه در محل تا پاییز احیا خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала