تشدید تدابیر امنیتی در نزدیکی سفارت سوئد در بیروت + ویدئو

© Sputnik / Михаил Алаеддин /  مراجعه به بانک تصاویر بیروت
بیروت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
تدابیر امنیتی در بیروت به دلیل تظاهرات علیه هتک حرمت قرآن در سوئد تشدید شد.
به گزارش اسپوتنیک، تدابیر امنیتی در مقابل سفارت سوئد در بیروت، پایتخت لبنان، تشدید شده است.
پیشتر حسن نصرالله، دبیرکل جنبش شیعی حزب‌الله لبنان از مردم کشورهای عربی و دیگر مسلمانان خواسته بود تا از دولت‌ها بخواهند سفرای سوئد را در رابطه با هتک حرمت به قرآن در استکهلم اخراج کنند.
نیروهای اضافی در نزدیکی ورودی های سفارت مستقر شدند و تدابیر امنیتی در اطراف محل اقامت سفیر سوئد در بیروت نیز تقویت شد.

تظاهرکنندگانی که در مقابل سفارت سوئد تجمع کرده بودند گفتند: حمله به قرآن حمله به همه مسلمانان است و این هتک حرمت و بی احترامی به تمامی مسلمانان است.

آنها خاطرنشان کردند که تظاهرات علیه هتک حرمت به قرآن در سراسر لبنان برگزار می شود.
روز چهارشنبه پلیس سوئد مجوز برگزاری تجمع با آتش زدن قرآن مقابل سفارت عراق در استکهلم را صادر کرد. رسانه ها گزارش دادند که در این زمینه، صدها تظاهرکننده بامداد پنجشنبه به سفارت سوئد در بغداد نفوذ کرده و آن را به آتش کشیدند.
هیچ یک از کارکنان سفارت آسیبی ندیدند. تظاهرکنندگان مقابل سفارت عراق همانطور که انتظار می رفت قرآن را نسوزاندند اما یکی از معترضان آن را زیر پا گذاشت و پرچم عراق نیز به آتش کشیدند.
اجتماع دانشجویان مشهدی در محکومیت هتک حرمت قرآن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اجتماع دانشجویان مشهدی در ایران در محکومیت هتک حرمت قرآن + فیلم
پلیس سوئد پیش از این اجازه داده بود در 28 ژوئن - اولین روز عید قربان، یک اقدام اعتراضی با آتش زدن قرآن درکنار مسجد اصلی استکهلم برگزار شود.
پس از آن، ده ها نفر از مردم عراق برای تظاهرات در مقابل سفارت این کشور در بغداد تجمع کردند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مصونیت از مجازات شرکت کنندگان در این حادثه می تواند منجر به عواقب فاجعه بار غیرقابل پیش بینی شود و جامعه جهانی باید در برابر چنین اقدامات غیرقانونی مقاومت کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جریان بازدید از مسجد باستانی جمعه دربنت، گفت که بی احترامی به قرآن در روسیه برخلاف برخی از کشورها جرم است. رئیس دولت تاکید کرد که روسیه همیشه به این قوانین قانونی پایبند خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала