کولبا: اوکراین آماده هر گونه خطر به منظور صادرات غلات از دریای سیاه است

© Sputnik / Alexander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر کشتی ایوان خورس ناوگان دریای سیاه
کشتی ایوان خورس ناوگان دریای سیاه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه اوکراین گفت که اوکراین آماده از سرگیری صادرات غلات به رغم محاصره دریای سیاه توسط روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه ای با خبرگزاری تایم گفت که کی یف آماده است تا هر گونه خطر برای صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه را بپذیرد.
به گزارش تایم، کی یف آماده است "صادرات غلات را با وجود محاصره دریایی دریای سیاه توسط روسیه" از سر بگیرد.
وزیر امور خارجه اوکراین گفت: ما آماده هستیم تا هر ریسکی را بپذیریم. من فکر می کنم پیام ما به جهان این است که ما به روسیه نیاز نداریم.
در عین حال، وزیرامور خارجه اوکراین اضافه کرد که کی یف باید با ذینفعان تعامل کند تا خطرات را به حداقل برسانند. به گفته کولبا، این بار روسیه موضع خود را در مورد معامله غلات تغییر نخواهد داد.
دریای سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین: کشتی های شناور به سمت بندرهای روسیه را هدف قرار خواهیم داد
روسیه پیش از این ترکیه، اوکراین و سازمان ملل را از فسخ قرارداد غلات که شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراین و همچنین کود در سراسر دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا بود، مطلع کرده بود. غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود و نه به کشورهای نیازمند آفریقایی صادر کرد و در نتیجه شرایط لازم طرف روسی برای ادامه توافق را نقض کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هیچ کس به تعهدات و توافقات در مورد معامله غلات عمل نکرد، همه به طور مداوم از روسیه درخواستی داشتند، اگرچه فدراسیون روسیه با تمدید کردن توافق، امیدواربود که همکاران خارجی در نهایت به طور کامل پارامترها و شرایط توافق شده و تایید شده را رعایت کنند.
پیشتر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که از ۲۰ ژوئیه، تمام کشتی هایی که در دریای سیاه به بنادر اوکراین سفر می کنند، به عنوان حامل بالقوه محموله های نظامی در نظر گرفته خواهند شد.
روز پنجشنبه، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که از ۲۱ ژوئیه، کی یف کشتی هایی را که در دریای سیاه در جهت بندرهای فدراسیون روسیه سفر می کنند، به عنوان" حامل محموله های نظامی با تمام خطرات مربوطه" در نظر خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала