کاخ سفید: روسیه مین های بیشتری در دریای سیاه کار گذاشته است

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید در واشنگتن
 کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
اشتراک
آیا ادعای کاخ سفید مبنی بر گویا کارگذاری تعداد بیشتری مین در دریای سیاه واقعیت دارد؟
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در یک نشست خبری اظهار داشت که روسیه ظاهرا مین‌های دریایی بیشتری در دریای سیاه کار گذاشته است، اما هیچ مدرکی در این خصوص ارائه نکرد.
کربی حملات روسیه به بنادر اوکراین را یادآور شد. روز 18 ژوئیه (سه‌شنبه)، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه یک حمله تلافی جویانه با استفاده ازسلاح‌های دریایی با دقت بالا به تأسیساتی انجام شد که در آن حملات تروریستی علیه روسیه با استفاده از قایق‌های بدون سرنشین در محل ساخت آنها در کارخانه کشتی‌سازی در منطقه اودسا ترتیب داده شده بود.
در نزدیکی نیکولایف و اودسا، تأسیسات ذخیره سوخت با حجم حدود 70000 تن تخریب شد که سوخت تجهیزات نظامی نیروهای اوکراینی از آنجا تأمین می شد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که این حملات تلافی جویانه در جواب به حمله تروریستی به پل کریمه بود.
وزارت دفاع همچنین خاطرنشان کرد که پنجشنبه شب، نیروهای مسلح روسیه حملات تلافی جویانه جدیدی علیه مناطق تولید و ذخیره قایق های پهپاد اوکراینی در مناطق اودسا و ایلیچفسک انجام دادند. ضربات به اهداف تعیین شده اصابت کرد و تمام تأسیسات مورد هدف نابود شدند.
تسلیحات غربی اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2023
ارسال تسلیحات به اوکراین تحت پوشش معامله غلات
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در ادامه افزود: " ما اطلاعات بیشتری در دست داریم مبنی بر اینکه ارتش روسیه ممکن است فهرست اهداف را گسترش دهد تا تأسیسات مکمل غلات اوکراین را شامل شود، از جمله حمله به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه".
کربی بدون ارائه هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا گفت: "اطلاعات ما نشان می‌دهد که روسیه مین‌های دریایی بیشتری نصب کرده است".
پیشتر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده این اطلاعات را تکذیب کرد و اعلام کرد که مسکو در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز علیه کشتی های غیرنظامی در دریای سیاه نیست.
روسیه بارها اعلام کرده است که نه به اهداف غیرنظامی، بلکه به زیرساخت‌های نظامی و دیگر زیرساخت‌هایی که توسط رژیم کی‌یف برای مقاصد نظامی از جمله تهیه، تامین و تولید مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین استفاده می‌شود، حمله می‌کند.
آنتونوف در اظهار نظری گفت:" برخلاف مقامات آمریکایی که همچنان حملات تروریستی توابع خود در کی‌یف را نادیده می‌گیرند و چشم‌پوشی می‌کنند، ما همیشه در خط مقدم مبارزه با چنین جنایاتی قرار داشته‌ایم".
Украинские военные на границе Украины и Белоруссии. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
در آمریکا درباره عملیات وحشتناک غرب علیه روسیه با استفاده از اوکراین تعریف کردند
وی در ادامه افزود:"تلاش برای نسبت دادن تدارک حملات به کشتی های غیرنظامی به روسیه، یک اقدام کاملا غیرواقعی است. بر کسی پوشیده نیست که دولت آمریکا، از انجام پست ترین تحریکات اطلاعاتی ضد روسیه کنار نمی‌رود.
سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد:"ایالات متحده با بیانیه های خود به دنبال پنهان کردن فعالیت های مخرب خود با هدف خرابکاری واقعی در اجرای توافقات استانبول و تلاش برای تضعیف اعتماد به فدراسیون روسیه است".
روسیه پیش از این به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اطلاع داده بود که به اجرای قرارداد غلات را که شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کود از سه بندر از جمله اودسا از طریق دریای سیاه است، خاتمه می دهد. غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود و نه به کشورهای نیازمند آفریقا صادر کرد و بدین ترتیب شرط لازم طرف روسیه برای ادامه معامله را زیر پا گذاشت.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه پیشتر اعلام کرده بود که از 20 ژوئیه، تمام کشتی هایی که در دریای سیاه به سمت بنادر اوکراین حرکت کنند، به عنوان حامل بالقوه محموله های نظامی در نظر گرفته خواهند شد.
اوایل روز پنجشنبه، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که از 21 ژوئیه، کی‌یف کشتی‌هایی را که در دریای سیاه در جهت بنادر دریایی روسیه حرکت ‌کنند، به عنوان حامل محموله‌های نظامی با تمام خطرات مرتبط با اینگونه محموله‌ها در نظر خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала