سوئد کاردار عراق را احضار کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم سوئد
پرچم سوئد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
اشتراک
وزارت خارجه سوئد روز پنجشنبه و ساعاتی بعد از حمله برخی افراد به سفارتخانه این کشور در بغداد، کاردار عراق را برای ابلاغ اعتراض رسمی خود، احضار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،وزارت خارجه سوئد امروز پنجشنبه با اعلام اینکه کاردار عراق در سوئد را احضار کرده، اعلان داشت: مشخص است که مقام‌های عراقی در مسئولیت خودشان برای حفاظت از دفاتر دیپلماتیک شکست خورده است.
وزارت امور خارجه سوئد همچنین اعلام کرد تمام فعالیت های سفارتخانه این کشور در بغداد تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که کارکنان سفارت سوئد در بغداد به سفارت آمریکا منتقل شده اند.
بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
تظاهرکنندگان به سفارت سوئد در بغداد حمله کرده و آنرا به آتش کشیدند + فیلم
صدها معترض سحرگاه امروز در اعتراض به احتمال سوزاندن قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت ، آن را به آتش کشیدند.تا سحرگاه امروز، نیروهای امنیتی در داخل سفارت مستقر بودند و همچنان دود از ساختمان بلند بود .
پس از این یورش اکثر تظاهرکنندگان با دخالت نیروهای امنیتی عراق از ساختمان سوئد در بغداد عقب نشینی کردند اما تا اوایل صبح ده ها نفر در اطراف سفارت باقی مانده بودند.
به نوشته رسانه های عراقی بر اساس مجوز پلیس سوئد احتمال اینکه بار دیگر در مقابل سفارت عراق در استکلهم به قرآن اهانت و پرچم عراق سوزانده شود، وجود دارد.بر این اساس برگزارکننده این تجمع، همان سیلوان مومیکا پناهنده عراقی است که مصادف با روز اول عید قربان، به قرآن کریم اهانت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала