- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

خنثی سازی حمله 28 پهپاد به کریمه

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر کریمه
کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از دفع حمله 28 پهپاد به کریمه اطلاع داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که ارتش روسیه تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با کمک 28 پهپاد در خاک کریمه را دفع کرد.
این وزارتخانه اعلام کرد: "شب 18 ژوئیه (سه شنبه) تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حمله تروریستی با استفاده از 28 هواپیمای بدون سرنشین به سازه ها و تأسیسات در شبه جزیره کریمه خنثی شد".
گزارش شده است که 17 پهپاد با کمک پدافند هوایی منهدم شدند و 11 پهپاد دیگر با روش جنگ الکترونیک سرکوب شدند.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است که این حمله تلفات جانی و خرابی نداشته است. پیش از این، سرگئی آکسیونوف، ریاست شبه جزیره کریمه نیز از حمله نافرجام نیروهای مسلح اوکراین خبر داده بود.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
پوتین پس از حمله تروریستی به پل کریمه، کی یف را به "پاسخ" درخور تهدید کرد
اوکراین بطور دائم سعی می کند با هواپیماهای بدون سرنشین به شبه جزیره از جمله سواستوپل حمله کند.
اوایل ماه ژوئیه، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه اطلاع داده بود که کی‌یف در سال جاری بیش از 70 تلاش برای حمله به کریمه با کمک هواپیماهای بدون سرنشین به انجام رسانده است.
گفتنی است، کی یف ساعت سه بامداد روز دوشنبه 17 ژوئیه با کمک دو پهپاد به پل کریمه حمله کرد. قسمت ماشین رو پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد. کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه در چارچوب یک پرونده جنایی، افرادی را که در حمله تروریستی به پل کریمه در اوکراین دست داشتند، شناسایی می کند.
وزارت خارجه روسیه در رابطه با حمله به پل کریمه که 17 ژوئیه رخ داد اعلام کرد: "حمله به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شد. این یک رژیم تروریستی است و تمام ویژگی های یک گروه جنایتکار سازمان یافته بین المللی را دارد.
تصمیمات توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت مستقیم سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و سیاستمداران اتخاذ می شود. ایالات متحده و بریتانیا یک نهاد دولتی تروریستی را مدیریت می کنند".
تکمیل می شود...
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала