وزارت دفاع روسیه: آمریکا از "پشه ها" برای ایجاد کانون مصنوعی اپیدمی ها استفاده می کند

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر Обучение ординаторов диагностике COVID-19 в клинике Волгоградского медицинского университета
Обучение ординаторов диагностике COVID-19 в клинике Волгоградского медицинского университета - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2023
اشتراک
رئیس نیروهای حفاظت تشعشع، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، گفت: آزمایش های ارتش ایالات متحده با پشه ها منجر به ایجاد کانون های مصنوعی اپیدمی می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال "ایگور کریلوف" روز سه شنبه در یک جلسه توجیهی گفت: "متخصصان نظامی آمریکایی با موفقیت بر روش های سازگاری و پرورش ناقل های جمع آوری شده در زیستگاه های طبیعی خود تسلط دارند. روش هایی که آنها ایجاد کرده اند امکان دستیابی به پشه ها و کنه های آلوده به آربوویروس ها را در شرایط آزمایشگاهی فراهم می کند."
وی به این نکته توجه کرد که این فعالیت با بدتر شدن وضعیت اپیدمی و گسترش دامنه‌های ناقل همراه است.
در این مورد، در مورد تشکیل کانون‌های مصنوعی عفونت‌های کانونی طبیعی صحبت به میان است. با توجه به ماهیت کنترل نشده انتشار ناقلین، کل کشورها و مناطق می‌توانند درگیر روند همه‌گیری باشند. ژنرال کریلوف توضیح داد: "پشه‌های ببر آسیایی بومی قبلاً در اروپای جنوبی و مرکزی ثبت شده‌اند. در آلمان جمعیت این گونه پشه ها در پنج منطقه فدرال تشکیل شده است".
کریلوف افزود، گونه دیگری از پشه حامل تب نیل غربی در سوئد و فنلاند شناسایی شده است.

در همین حین، افزایش شیوع عفونت‌های ناقل غیر مشخصه در کشورهای اتحادیه اروپا مشاهده شد. بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا، در سال 2022 تعداد افراد مبتلا به تب دنگی در اروپا بیشتر از کشورهای اروپایی بود. در دهه گذشته، اوج ابتلا به تب نیل غربی نیز وجود داشت. ابتلا به بیش از هزار مورد گزارش شده است، که 92 مورد از آنها کشنده بودند.

به گفته وی، حقایق ابتلا به تب زیکا مرتبط با نیش پشه برای اولین بار در فرانسه ثبت شد.
کریلوف افزود: "بنابراین، کار زیست شناسان نظامی آمریکایی با هدف ایجاد "اپیدمی های کنترل شده مصنوعی" است و تحت کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و مکانیسم دبیر کل سازمان ملل برای بررسی استفاده از سلاح های بیولوژیکی کنترل نمی شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала