همه کشورهای جهان می دانند که معامله غلات چقدر مهم است

© Sputnik / Artem Kreminskyهمه کشورهای جهان می دانند که معامله غلات چقدرمهم است
همه کشورهای جهان می دانند که معامله غلات چقدرمهم است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
اشتراک
عبدالنبی عبدالمطلب، اقتصاددان در گفت و گو با اسپوتنیک درباره توقف واقعی معامله غلات توسط روسیه اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس اقتصادی گفت: اولین پیامدهای توقف معامله غلات در عرض دو ساعت پس از تصمیم مسکو این بود که قیمت غلات چندین درصد افزایش یافت. علاوه بر این، فقیرترین کشورهای آفریقا و آسیا به طور طبیعی بیشترین آسیب را خواهند دید. واقعیت این است که هم غرب و هم روسیه اتهامات متقابلی را مطرح می کنند. با این حال، مهم است که مسکو آماده تمدید طرح دریای سیاه است، اما اکنون با در نظر گرفتن منافع خود این کار را انجام خواهد داد.
عبدالنبی عبدالمطلب افزود: مشکل این است که غرب علاقه ای به انجام تعهدات اخلاقی خود در قبال ملت های فقیر ندارد. اکنون همه در این فکر هستند که مقصر افزایش قیمت ها چه کسی است، چه تاثیری بر وضعیت اقتصادی شهروندان عادی که مسئول تضعیف معامله غلات هستند، خواهد داشت. اما همه می دانند که این معامله به ویژه در شرایط فعلی بسیار مهم است. این موضوع در ترکیه نیز کاملا واضح و مشخص است.
وزارت خارجه روسیه از پایان قرارداد غلات خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
وزارت خارجه روسیه از پایان قرارداد غلات خبر داد
طرف روسی بارها اعلام کرده است که اوکراین از قرارداد غلات برای اهداف نظامی - برای حمله به سواستوپل - استفاده می کند.در 29 اکتبر 2022، رژیم کی یف یک حمله تروریستی به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه و کشتی‌های غیرنظامی که در جاده‌های بیرونی و داخلی پایگاه سواستوپل بودند، انجام داد. پس از آن، روسیه مشارکت در صادرات محصولات از بنادر اوکراین را به حالت تعلیق درآورد. بعداً با دریافت تضمین‌هایی از کی یف مبنی بر عدم استفاده از کریدورهای بشردوستانه برای اهداف نظامی، مشارکت روسیه ادامه یافت. با این حال، در اواسط آوریل و مارس 2023، کی یف، به گفته وزارت دفاع روسیه، با نقض ضمانت‌های عدم استفاده از کریدور بشردوستانه برای خصومت‌ها، به پایگاه‌های ناوگان دریای سیاه در سواستوپل و زیرساخت‌های غیرنظامی کریمه حمله کرد.
ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала