وزارت خارجه روسیه از پایان قرارداد غلات خبر داد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه از پایان قرارداد غلات خبر داد
وزارت خارجه روسیه از پایان قرارداد غلات خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اطلاع داد که قرارداد غلات در تاریخ 18 ژوئیه به اتمام می رسد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ابتکار دریای سیاه از18 ژوئیه فعالیت خود را متوقف می کند، روسیه ضمانت های ایمنی ناوبری را پس می گیرد، کریدور بشردوستانه دریایی در شمال غربی دریای سیاه را می بندد.
وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که طرف روسی با تمدید بیشتر آن مخالف است که امروز به طور رسمی به طرف ترکیه و اوکراین اطلاع داده شد و دبیرخانه سازمان ملل نیز در جریان آن قرار گرفت.
در پیام وزارت خارجه روسیه آمده است: این به معنای لغو ضمانت‌ها برای ایمنی دریانوردی، محدود کردن کریدور بشردوستانه دریایی، احیای رژیم منطقه‌ای به طور موقت خطرناک در شمال غربی دریای سیاه و انحلال مرکز هماهنگی مشترک در استانبول است. بدون مشارکت روسیه، "ابتکار دریای سیاه" از 18 ژوئیه فعالیت خود را متوقف می کند.
طرف روسی بارها اعلام کرده است که اوکراین از قرارداد غلات برای اهداف نظامی - برای حمله به سواستوپل - استفاده می کند.در 29 اکتبر 2022، رژیم کی یف یک حمله تروریستی به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه و کشتی‌های غیرنظامی که در جاده‌های بیرونی و داخلی پایگاه سواستوپل بودند، انجام داد. پس از آن، روسیه مشارکت در صادرات محصولات از بنادر اوکراین را به حالت تعلیق درآورد. بعداً با دریافت تضمین‌هایی از کی یف مبنی بر عدم استفاده از کریدورهای بشردوستانه برای اهداف نظامی، مشارکت روسیه ادامه یافت. با این حال، در اواسط آوریل و مارس 2023، کی یف، به گفته وزارت دفاع روسیه، با نقض ضمانت‌های عدم استفاده از کریدور بشردوستانه برای خصومت‌ها، به پایگاه‌های ناوگان دریای سیاه در سواستوپل و زیرساخت‌های غیرنظامی کریمه حمله کرد.
ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала