یک تانک روسی برای خنثی کردن تاکتیک های حمله غافلگیرانه اوکراینی کافی بود

© Sputnik / Konstantin Morozov /  مراجعه به بانک تصاویر نشنال اینترست: تانک روسی با دیدی بیش از حد افق
نشنال اینترست: تانک روسی با دیدی بیش از حد افق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
اشتراک
خبرنگار نظامی آمریکایی می گوید، آمریکایی ها بسیار شگفت زده شدند؛ تاکتیک آنها علیه ارتش روسیه موسوم به "حمله رعد و برق" کارساز نبود. یک تانک روسی برای خنثی کردن حمله اوکراین کافی بود.
به گزارش اسپوتنیک، "دیوید اکس"، خبرنگار نظامی آمریکایی برای فوربس نوشت:" ویدئوهای آنلاین هواپیماهای بدون سرنشین روسیه و اوکراین همچنان در رسانه های اجتماعی منتشر می شود که نشان می دهد تفنگداران دریایی اوکراین در اواخر ژوئن حمله شدید و بسیار هوشمندانه ای را در غرب "ماکاروفکا" در نزدیکی دره رودخانه "موکریه یالی" انجام دادند.
در جریان این حمله در پایان ژوئن، تفنگداران دریایی اوکراین از تاکتیک‌ مبتکرانه‌ای استفاده کردند. اما این تاکتیک ناقص بود.
پیشروی نیروها، توسط تیپ های 35 و 37 تفنگداران دریایی اوکراین رهبری می شد. در ترکیب یک تیپ ارتش، یک گردان متشکل از 30 تانک یا بیشتر هست و همچنین تعداد زیاد خودروهای جنگی پیاده نظام. اما یک تیپ نیروی دریایی، با ده ها وسیله نقلیه زرهی با پشتیبانی تنها یک گروهان تانک، که شامل 10 تانک T-80BV یا T-64BV است، حرکت می کند. این دفعه تیپ 37 حتی از تیپ 35 سبکتر بود. آن واحد، تانک های خود را با خودروهای شناسایی AMX-10RC عوض کرد. آنها بیش از دو برابر سبک تر از یک تانک هستند و محافظت زرهی ضعیفی دارند.
تفنگداران دریایی، معمولا کمبود قدرت آتش و حفاظت زرهی خود را با سرعت و شدت حمله جبران می کنند. با الگوبرداری از "حمله های رعد و برق" سریع ارتش آمریکا در عراق در سال 2003، تیپ 35 سعی کرد از عنصر غافلگیری و شوک برای گمراه کردن و نابودی نیروهای موضع گرفته روسیه استفاده کند. تفنگداران دریایی، ستونی را از کامیون‌های زرهی "ماستیف" با تانک‌های T-80 در پشت آن تشکیل دادند و "ماستیف‌های" بیشتری را در دم قرار دادند. این تاکتیک عمل کرد، تیپ 35، ماکاروفکا را اشغال کرد.
اما یک هفته بعد، وقتی یک گردان از تیپ 35 به خط سنگرهای روسی در خارج از آن روستا حمله کرد، این تاکتیک شکست خورد. گروهی از خودروهای زرهی و تانک ها با سرعت زیاد به سمت شمال کمربند جنگلی انبوه در امتداد شبکه پیچیده ای از سنگرهای روسی حرکت کردند و مسلسل ها و توپ ها را به سمت این کمربند جنگلی به آتش در آوردند. اما خودروها سریعتر از تانک ها حرکت کردند، آنها در انتهای سنگرهای روسیه متوقف شدند. تفنگداران دریایی از آنها بیرون پریده و حمله کردند. اما از همان سمت کمربند جنگلی، یک تانک روسی موفق شد به سر ستون خودروهای زرهی اوکراینی نزدیک شود. این تانک با گلوله های 125 میلی متری خود از میان درختان شروع به شلیک به آنها کرد. در میدان نبرد تعداد تانک اوکراینی بیشتر بود، اما آنها خیلی عقب مانده بودند. تفنگداران دریایی مجبور به عقب نشینی شدند.
این درگیری نواقص تاکتیک ضربات غافلگیرانه را نشان داد. چنین حمله ای می تواند به دلیل وجود یک مانع جدی شکست بخورد. در نبرد در آن کمربند جنگلی، یک تانک روسی به مانعی جدی برای ستون های اوکراینی تبدیل شد. خدمه این تانک از درگیر شدن در نبرد با نیروهای برتر دشمن که به سرعت در حال حرکت بود، ترسی نداشته و به پیروزی رسیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала