واکنش ایالات متحده به حمله تروریستی به پل کریمه

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده موضوع حمله تروریستی به پل کریمه را زیر نظر دارد، اما اوکراین خود تصمیم می گیرد که چگونه عملیات نظامی انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، "آنتونی بلینکن" روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: "در مورد پل کریمه، این وضعیتی است که ما در حال رصد آن هستیم. البته این به اوکراین بستگی دارد که چگونه جنگ را به پیش ببرد".
همچنین جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: "ما در این مرحله نمی‌توانیم مسئولیت این حمله را به طرف خاصی نسبت دهیم."
وی افزود:" تصور من این است که این کار تاثیر چشمگیری نخواهد داشت."
به گفته وی، واشنگتن هنوز هیچ تاثیری از حمله به این پل بر توانایی و استقرار نیروهای روسیه ندیده است. کربی خاطرنشان کرد که پل تنها راه برای ایمن سازی شبه جزیره نیست.
کمیته ملی ضد تروریسم روسیه گزارش داد که کی یف ساعت 3 بامداد روز دوشنبه با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین سطحی اقدام به حمله تروریستی به پل کریمه کرد. قسمت ماشین رو پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد. مقامات کریمه و کوبان از ساکنان و گردشگران می‌خواهند که از عبور از روی پل خودداری کرده و مسیر جایگزین را از طریق مناطق جدید انتخاب نمایند. کمیته تحقیقات روسیه با نشکیک پرونده جنایی، افرادی را که در حمله تروریستی به پل کریمه در اوکراین دست داشتند، شناسایی می کند.
به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، حمله به پل کریمه توسط رژیم کی یف انجام شده و تصمیم برای حمله توسط مقامات و ارتش اوکراین و با مشارکت اطلاعات آمریکا و انگلیس گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала