رسانه: اروپا پس از کرونا و شروع درگیری در اوکراین فقیرتر می شود

© AP Photo / Ronald Zakپاندمی تنهایی در اتحادیه اروپا
پاندمی تنهایی در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2023
اشتراک
نشریه آمریکایی می نویسد، ساکنان اروپا در واقعیت اقتصادی جدید در حال فقیرتر شدن هستند، این روند با افزایش تورم، همه گیری ویروس کرونا و درگیری در اوکراین همراه است.
به گزارش اسپوتنیک، "وال استریت ژورنال" در مطلبی می گوید:" اروپایی‌ها با واقعیت اقتصادی جدیدی روبرو هستند که دهه‌هاست ندیده‌اند. آنها فقیرتر می‌شوند".
نویسندگان این مقاله بر این باورند که وضعیت مشابهی در اروپا برای مدت طولانی در حال توسعه بوده است. به نوشته این روزنامه، اروپایی ها ساعات کاری کمتر را به دستمزدهای بیشتر ترجیح می دهند که این موضوع نیز بر محیط اقتصادی و بهره وری در منطقه تأثیر می گذارد. افزایش قابل توجه اخیر قیمت برق و مواد غذایی بحرانی را تشدید کرده است که سال ها در حال شکل گیری است.
این نشریه معتقد است که اقدامات مقامات کمکی به بهبود وضعیت ساکنان این قاره نکرده است، بلکه به تضعیف موقعیت تولیدکنندگان در بازارهای بین المللی، تخریب روابط کار و وخامت وضعیت مالی مصرف کنندگان کمک می کند.
کارشناسان همچنین انتظار دارند که به دلیل نیاز به افزایش هزینه های دفاعی به عنوان بخشی از تعهدات ناتو، مالیات در کشورهای اروپایی افزایش یابد که این امر فشار بر ساکنان را بیشتر خواهد کرد.
علاوه بر این، در حالی که در ایالات متحده دستمزدها از سال 2019 حدود 6٪ افزایش یافته است، در برخی از کشورهای اروپایی، با در نظر گرفتن تورم، آنها فقط کاهش یافته اند، به عنوان مثال، دستمزدها در آلمان - 3٪، در ایتالیا و اسپانیا - 3.5 و در یونان 6٪ کاهش یافته است.
این روزنامه خاطرنشان می کند که در پس زمینه بحران در اروپا، خدماتی که محصولات منقضی شده را با تخفیف های بسیار توزیع می کنند، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.
فرانسوی‌ها کمتر "فویا گرا" می‌خورند و کمتر شراب قرمز می‌نوشند. اسپانیایی‌ها مصرف روغن زیتون خود را محدود می‌کنند. فنلاندی‌ها تشویق می‌شوند در روزهای بادی که انرژی ارزان‌تر است از سونا استفاده کنند. در آلمان، مصرف گوشت و شیر به کمترین میزان خود در سه سال اخیر رسیده است.
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر روسیه را افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است.
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب جسارت لازم برای اعتراف به شکست تحریم ها علیه روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بیش از یک بار نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه شنیده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала