بشار اسد از چالش های پیش روی سوریه و عراق صحبت به میان آورد

© AP Photo / SANAاظهار نظر جالب بشار اسد درباره ترامپ
اظهار نظر جالب بشار اسد درباره ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
اشتراک
اسد: چالش های همچون تروریسم و دزدی آب شیرین از چالش های پیش روی روسیه و عراق می باشند.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکرات با محمد السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که چالشهایی همچون تروریسم، دزدی آب شیرین و تجارت مواد مخدر از چالش های پیش روی عراق و سوریه می باشند.
السودانی روز یکشنبه در قالب سفری رسمی به سوریه وارد شد و بشار اسد رئیس جمهور این کشور از وی استقبال کرد. طرفین در جریان مذاکرات روابط دوجانبه و همکاری در حوزه های مختلف و نیز مسئله مسائل دارای منافع مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بشار اسد در زمان کنفرانس مطبوعاتی مشترک که از تلویزیون سوریه پخش می شد، اعلام کرد: "پیش روی ما چالشهایی قرار دارند که ما با آنها بطور مستقیم درگیر هستیم. در وهله اول، این تهدید تروریسم و همکاری در حوزه مبارزه با تروریسم است که ما دائما می بینیم".

محمد‌ شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2023
ورود نخست وزیر عراق به سوریه در قالب سفری رسمی
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که برخی کشورها "بصورت مستقیم در حمایت از تروریسم بر پایه ایدئولوژی یا ملاحظات توسعه طلبانه، مشارکت داشتند".

اسد همچنین با یاداوری اینکه دو کشور با مشکلی چون تجارت مواد مخدر روبرو می باشند، افزود: "علاوه بر این، دزدی اب شیرین سوریه و عراق از روی فرات همچنان مشکب بزرگی باقی مانده است".

السودانی نیز به نوبه خود تاکید کرد که عراق و سوریه مشکلات مشترکی را دارند که این کشورها روی آن کار می کنند و همچنین خبر از لزوم تقویت هماهنگی ها در برخی حوزه ها خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала