- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای روس تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای تصرف منطقه پل آنتونوفسکی را دفع کردند

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر پل آنتونوفسکی
پل آنتونوفسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
نماینده خدمات عملیاتی منطقه خرسون اعلام کرد در پی تلاش برای تصرف پل آنتونوفسکی در کناره رود دنپر، تلفات نیرو های اوکراینی به 60 نفر رسید.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده خدمات عملیاتی این منطقه گفت: ارتش روسیه تلاش‌های نیروهای مسلح اوکراین برای تصرف منطقه ای در نزدیکی پل آنتونوفسکی را سرکوب و خساراتی را به این گروه نظامی اوکراینی وارد کردند.
در نتیجه آتش توسط تشکیلات گروه دنپراز نیروها در جبهه خرسون، دو تلاش دشمن برای تصرف و جاگیری در کنار رودخانه دنپردر مناطق شهرک های داچی و آنتونوفکا خنثی شد.
در نتیجه آتش نیروهای روسی سه قایق تندرو و بیش از 60 نیروی شبه نظامی اوکراینی، 2 فقره توپ هوتزر آمریکایی ام-777 و مهمات آنها نابود شدند.
در نزدیکی خرسون نیز ده شبه نظامی اوکراینی کشته و سه نفر زخمی شدند.
Панорама Киева - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله ارتش اوکراین به پل آنتونوفسکی در نزدیکی خرسون
منطقه خرسون پس از همه پرسی که در سپتامبر 2022 برگزار شد، به بخشی از روسیه تبدیل شد. در عین حال، طرف اوکراینی مشروعیت این موضوع را به رسمیت نمی شناسد و به گلوله باران قلمرو منطقه ادامه می دهد. امروزه 75 درصد از قلمرو منطقه خرسون تحت کنترل روسیه است و بخشی در ساحل راست رود دنپر، از جمله خرسون، همچنان در اختیار نیروهای مسلح اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала