نگاه ویژه اسپوتنیک

نقش امریکا در تخریب محیط زیست عراق و خاورمیانه

© Fotolia / ollyمجسمه آزادی آمریکادر زمینه غروب
مجسمه آزادی آمریکادر زمینه غروب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
شکی نیست که پدیده های افزایش گازهای گلخانه ای ، خشک سالی و بالا رفتن دما در کره زمین و نیز افزایش بلایای طبیعی مانند سیل، سونامی و رانش زمین نتیجه طبیعی حرص انسان برای کسب منافع مادی بدون در نظر گرفتن حجم تخریبی است که در محیط زیست انجام می دهد.
البته هیچ کس در جهان ادعا نمی کند که با قصد قبلی این کارانجام می شود اما عجیب اینجاست که اسنادی اخیرا در امریکا منتشر شده است که آسیب به محیط زیست با قصد آزمایش برخی سلاحهای نامتعارف را تایید کرده است.
اخیرا اسناد امنیتی در امریکا پس از 25 سال، از طبقه بندی خارج شده و منتشر گردید که از سوی سفارت عراق در واشنگتن به وزارت خارجه این کشور منعکس شده و به اطلاع نخست وزیر عراق رسیده است. این اسناد از سوی ان آی سی بالادست ترین سازمان اطلاعاتی در ایالات متحده امریکا ( شورای اطلاعات ملی امریکا ) منتشر شده که هیجده سازمان اطلاعاتی را زیر چتر خود دارد. این مجلس درباره تحولات آب و هوا در خاورمیانه صحبت می کند و مدعی است که این تغییرات جوی، تحولات گسترده در شرایط جوامع و امنیت منطقه ایجاد خواهد کرد. این اسناد ابتدا در باره علل این تحولات صحبت نمی کند بلکه تنها به پیامدهای آن اشاره می کند اما در مراحل بعد اطلاعات خطرناکی را افشا می کند.
زندان ابوغریب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2023
ابوغریب: وحشت‌های اشغال عراق توسط آمریکا
در این گزارش اشاره شده که ارتش امریکا در جنگ 1991 آزادسازی کویت از دست صدام از گاز کمتریل برای اولین بار در کنار اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده تا تاثیر این سلاح های جدید را آزمایش کند. در این آزمایش امریکا پس از واکسینه کردن سربازان خود بر ضد این گاز از آن به طور وسیعی استفاده کرد ولی علیرغم واکسیناسیون نیروهای نظامی خود 47% از این سربازان به بیماری ناشناخته دچار شدند که در امریکا آن را نفرین عراق نامیدند. در نتیجه این آزمایش متغیرهای محیط زیستی از جمله حجم بارندگی و کویر زایی تغییر یافت و به گسترش بیماری سرطان و ناقص الخلقه شدن نوزادان در عراق انجامید. وزارت بهداشت عراق تایید کرده است که این پدیده ها از دهه نود تاکنون به چند برابر به ویژه در استانهای جنوبی افزایش یافته است. از بررسی و تحلیل عکسهای فضایی منطقه در چند دهه اخیر نیز می توان دریافت که کویر زایی و خشکسالی وسعت پیدا کرده است.
به موازات آن امریکا برنامه ای تحت عنوان پروژه هارب نیز آغاز کرده است که بسیاری از متخصصان محیط زیست آن را برنامه ای برای تخریب آب و هوای کشورهای مختلف و کنترل حجم بارندگی در آنها، و ایجاد حوادث به ظاهر طبیعی قلمداد کردند. این برنامه بر پایه کنترل زمین از طریق آسمان است. در لایه های فضایی زمین لایه ای به نام یونوسفیر وجود دارد که لایه یونی و دارای میدان مغناطیسی است و آب و هوا از شرایط آن تاثیر می پذیرند. این پروژه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نوعی سلاح کشتار جمعی است که می تواند زلزله، طوفان ، سونامی، و خشک سالی ایجاد کند. در این فرایند از زمین پرتوهایی به سوی یونوسفیر با محاسبات ریاضی پرتاب می شود و با تغییر میدانهای مغناطیسی مناطق مورد نظر این شرایط ناگوار در اماکن مورد نظر پدید می آورد. در این اسناد از این مسائل تحت عنوان ازمایشات کنترل محیط زیست صحبت می شود. در این تحقیقات گفته شده از این طریق می تواند انفجارهایی بدون پرتو ایجاد کرد که معادل انفجار های هسته ای باشد. این اظهارات انفجار بیروت در چند سال پیش را تداعی می کند که تاکنون محققان در اعلام علل آن مانده اند. این انفجار کمتر از بمب هسته ای ژاین قدرت تخریبی نداشت. در این عملیات از اشعه ای که تحت نام (اچ ا ا ار پی) استفاده می شود که میزان ورود پرتوهای غیر مجاز ( مافوق بنفش و مادون قرمز) را تغییر می دهد و در گسترش بیماریهای پوستی و گونه های مختلف سرطان نقش قطعی دارد. در مرکز جاکونا در ایالت الاسکا امریکا مرکزی به نام هارپ ایجاد شده و این تحقیقات را در اولویت دارد و هر کس در فضای مجازی جستجو کند و بنویسد پروژه هارپ اچ ا ا ار پی همه این اطلاعات را با تصاویر مختلف می بیند. خالد رفعت از دانشمندان مصری که در این زمینه تخصص دارد و بیش از پنجاه مقاله در این زمینه منتشر کرده است در کانال اختصاصی خود در فضای مجازی اعلام کرده است که امریکا از این تحقیقات در شرق دریای مدیترانه استفاده کرده است.
ارتش امریکا با استفاده از گاز کمتریل در جنگها که یکی از گازهای سلاحهای کشتار جمعی شمرده می شود، تلاش دارد کشورهای مخالف را در ابعاد مختلف تحت فشار قرار دهد و دچار مشکل کند. مهمترین سلاح در پروژه هارپ نیز بحث پرتو افکنی به لایه یونوسفیر است که میدان مغناطیسی لایه های ازون را تغییر می دهد و محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد. آثار این نوع جنگ که در آسمان عراق به اجرا گذاشته شده از اشغال نظامی عراق، ویران تر بود. گفته می شود این سلاح محرمانه امریکا پدیده هایی مانند رعد و برق، زلزله، خشکسالی، کویر زایی، کنترل باران ....و غیره را کنترل می کند. در یکی از پایگاه های امریکا در منطقه خلیج فارس، ذخیره سازی گاز کمتریل تایید شده و افرادی بومی وجود این گاز در پایگاه های امریکا در منطقه خلیج فارس را تایید کردند. دانشمندان عراق نیز اخیرا گزارشی پس از پنج سال تحقیقات منتشر کردند که طوفانهای ریزگردهای منطقه نتیجه استفاده امریکا از گاز کمتریل و تحریک لایه های الکتریسیته مغناطیسی فوقانی منطقه است که شرایط کنونی را پدید آورده است. این دانشمندان اعلام کردند که از طریق این تحقیقات توان تاثیر بر سطح زمین تا اعماق آن فراتر می رود و لایه تکتونی اعماق زمین را نیز می تواند فعال کند که در نتیجه آن امکان ایجاد زلزله مصنوعی یا فعال سازی آتشفشان ها نبز ممکن می شود. با این افشاگریهای خبری و علمی می توان گفت که اینگونه تحقیقات خطرناک نه تنها در خدمت بشر نمی تواند باشد که با این جهتگیری ها، برای حیات انسانی و محیط زیست ویرانگر است و به قدرت های فاقد اخلاق جهانی فرصت می دهد که با بکارگیری این سلاحهای نامتعارف زندگی بشریت و امنیت کره زمین را تهدید کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала