جزئیات طرح ناتو در صورت حمله روسیه آشکار شد

© AP Photo / Virginia Mayoناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
بزرگترین طرح دفاعی از زمان جنگ سرد" توصیف شده، شامل 4400 صفحه است.
به گزارش اسپوتنیک، جزئیاتی از طرح دفاعی ناتو در صورت حمله روسیه که به تصویب این ائتلاف رسیده است، از سوی نشریه آلمانی بیلد فاش شد.
این طرح که توسط ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به عنوان "بزرگترین طرح دفاعی از زمان جنگ سرد" توصیف شده، شامل 4400 صفحه است.
این طرح شامل استقرار 300000 سرباز در حالت آماده‌باش کامل است. علاوه بر این، فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا در صورت تهدید، می تواند بدون مشورت اضافی با اعضای این اتحاد، برخی تصمیمات را اتخاذ کند.
این طرح همچنین نقش مهمی در برنامه‌های دفاعی آلمان ایفا می‌کند: این کشور باید به مهم‌ترین مرکز لجستیکی برای نیروهای ائتلاف تبدیل شود و امکان افتتاح مقر دوم نیروهای زمینی ناتو در ویسبادن، آلمان، علاوه بر مقر موجود در ازمیر ترکیه نیز در نظر گرفته شده است.
همچنین، برخی از کشورهای اتحاد، حفاظت از متحدان جناح شرقی را بر عهده خواهند گرفت: آلمان از لیتوانی، بریتانیا از استونی و کانادا از لتونی دفاع خواهند کرد.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
چالش‌های ناتو در مواجهه با روسیه
علاوه بر این، ائتلاف قصد دارد با تقویت حفاظت از خطوط لوله و سایر زیرساخت‌های حیاتی از خود در برابر اقدامات خرابکارانه محافظت کند.
متفقین از جمله قصد دارند یگان‌های مجهز به سلاح‌های سنگین را تقویت کنند تا بتوانند دست به نبردهای سنگین بزنند و همچنین سیستم‌های دفاع هوایی را توسعه دهند و ذخایر موشک‌های دوربرد و سامانه‌های توپخانه را افزایش دهند.
در نهایت، کشورهای عضو ناتو تعهد خود برای افزایش هزینه‌های دفاعی تا حداقل 2 درصد تولید ناخالص داخلی خود را مورد تأیید قرار دادند.
در سال‌های اخیر، روسیه به فعالیت بی‌سابقه ناتو در امتداد مرزهای غربی خود اشاره کرده است. ائتلاف در حال تشدید ابتکارات در این بخش و گسترش آن است که آن را "محدود کردن تجاوز روسیه" می نامد.
مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ائتلاف آتلانتیک شمالی در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه هیچکس را تهدید نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع روسیه خطرناک است را نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала