اردوغان قصد دارد با پوتین درباره خرید هواپیماهای آبی خاکی گفتگو کند

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
اردوغان قصد دارد با پوتین درباره خرید هواپیمای آبی خاکی برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها گفتگو کند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که قصد دارد در دیدار شخصی با ولادیمیر پوتین درباره خرید هواپیماهای آبی خاکی روسیه گفتگو کند.
اردوغان در بازگشت از نشست ناتو در ویلنیوس به خبرنگاران گفت:ما انتظار داریم که در ملاقات شخصی با آقای پوتین، در مورد خرید چندین هواپیمای آبی خاکی با آنها صحبت کنیم، زیرا آنها تأثیر بسیار مهمی در خاموش کردن آتش دارند.
رهبر ترکیه یادآور شد که مقامات قبلاً هزینه خرید هواپیما و هلیکوپترهای مجهز برای مقابله با آتش سوزی را تأمین کرده اند، اما اگر دو یا سه دوزیست دیگر قابل خریداری در روسیه به آنها اضافه شود، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
دیدار پوتین با اردوغان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
سخنگوی کرملین: هنوز گفتگو با اردوغان در برنامه کاری پوتین گنجانده نشده است
در بیشتر مناطق ترکیه، گرما با دمای بالای 30 درجه آغاز شده است، پیش بینی می شود تا روز جمعه در برخی مناطق به +44 برسد. آتش سوزی جنگل ها تقریباً هر روز در مناطق مختلف کشور رخ می دهد.
در ماه فوریه، هواپیماهای تانکر Be-200 روسیه آتش‌هایی را که پس از زمین‌لرزه‌ها در منطقه شهرک یاخاچی و بندر اسکندرون رخ داده بود، خاموش کردند. در سال 2021، به درخواست آنکارا، مسکو یک گروه هوایی ترکیبی از وزارت دفاع و وزارت شرایط اضطراری شامل 11 هواپیما از جمله سه هواپیمای Be-200 را برای خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌ها به جنوب ترکیه فرستاد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала