گزارش و تحلیل

سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشور های عضو اکو

© Sputnikسومین اجلاس وزرای ارتباطات کشور های عضو اکو
سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشور های عضو اکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
اشتراک
سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در هتل اسپیناس پالاس آغاز شد.
این رویداد پس از بازدید وزرای حاضر در اجلاس اکو از نمایشگاه دستاوردهای ایرانی در حوزه فناوری به صورت رسمی آغاز به کار کرد؛ یکی از اهداف برگزاری این اجلاس رسیدن به راه‌ های توسعه همکاری ‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو اعلام شده است.
سازمان اکو ۵۲ سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شد و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو به شمار می‌رود، در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگهای محسوب میشوند.
در این نشست و طی جلسات مختلف، وزرا، رؤسای هیئت‌ها و سایر شرکت‌کنندگان، آخرین تحولات شناسایی شده در "استراتژی منطقه‌ای ۲۰۲۵ اکو برای توسعه جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۵"، که افق آینده این سازمان نیز است و مکانیسم‌های ادغام منطقه‌ای در زمینه ICT را، مورد بحث و بررسی قرار میدهند.
در این اجلاس دو روزه، وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفتگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد.
با توجه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سعی بر آن است که در طول مدت میزبانی، علاوه بر جلسات دیپلماتیک و مرسوم این نوع نشست‌های بین المللی، ضمن برگزاری نمایشگاهی از توانمندی شرکت های ایرانی در محل اجلاس، جلسات کاری مشترک بین صاحبان کسب و کارهای ایرانی که قابلیت حضور در بازارهای خارجی دارند نیز با هیات های خارجی شرکت کننده در در این نشست برگزار میشود.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه ی این اجلاس گفت:
ما افتخار داریم که امروز میزبان اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو و همچنین مسئولان برخی از سازمان های بین المللی باشیم.
وی افزود:
در طول مدت برگزاری این اجلاس به منظور آشنایی هیات های عالی رتبه کشورهای شرکت کننده با توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های ایرانی در بخش های گوناگون ارتباطات و فناوری اطلاعات، با همت همین شرکت ها نمایشگاهی را ترتیب دادیم تا بخش کوچکی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش های همچون سخت افزار، نرم افزار، سرویس های برخط و سکوهای بومی را معرفی کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران همچنین بیان کرد:
ما جلسات دو جانبه ای را برای شرکت ها و کسب و کارهای ایرانی با وزرای شرکت کننده و همچنین هیات های خارجی حاضر در اجلاس تدارک دیده ایم تا شرکت های ایرانی بتوانند ظرفیت هایی خودشان را برای کشورهای حاضر در این اجلاس تشریح کنند و راه های توسعه همکاری و بازارسازی برای محصولات ایرانی را بررسی کنیم و بتوانیم با پیگیری های بعدی و تعاملات هرچه بیشتر در این زمینه به راه کارهای عملیاتی دست پیدا کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала