بیلبوردهایی در لبنان با تصویر پوتین که قرآن در دست دارد + تصویر

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время посещения древнейшей в России мечети Джума-мечеть в ходе рабочей поездки в Дагестан
Президент РФ Владимир Путин во время посещения древнейшей в России мечети Джума-мечеть в ходе рабочей поездки в Дагестан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2023
اشتراک
بیلبوردهایی با تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که کتاب مقدس مسلمانان قرآن را در دست دارد، در شهرهای لبنان ظاهر شد.
به گزارش اسپوتنیک، پوتین در پایان ماه ژوئن از مسجد جمعه در "دربنت" که یکی از قدیمی ترین مسجدهای جهان محسوب می شود، بازدید کرد. در آنجا قرآنی به او داده شد. رئیس دولت روسیه گفت: "بی احترامی به قرآن در روسیه جرم محسوب می شود و کشور ما همیشه به این قوانین و اصول پایبند خواهد بود".
بیلبوردهایی که چند روز پیش در شهرهای مختلف لبنان ظاهر شد، پوتین را نشان می‌دهد که قرآن را به سینه‌اش چسبانده است. در توضیح این عکس آمده است: "پاسدار و مدافع ادیان".
به گفته برگزارکننده این اقدام، رئیس دفتر همکاری روسیه و لبنان "روسلیوان" محمد نصرالدین، رئیس جمهور روسیه به تمام جهان نشان داد که چگونه با ادیان در پس زمینه آتش زدن قرآن در سوئد رفتار کنند.
وی گفت:" کشورهای غربی در تلاش هستند تا جهان را در سیاه چاله نژادپرستی انسانی و مذهبی و فساد اخلاقی فرو ببرند. مردی با تایید سازمان های دولتی یک نسخه از قرآن کریم را در سوئد سوزاند، ما شاهد یک کمپین وحشیانه علیه مسلمانان در بیش از یک کشور بودیم".
به گفته ناصرالدین، لبنان از رئیس جمهور روسیه به خاطر موضع وی در مورد ادیان به ویژه اسلام سپاسگزار است.
در اولین روز عید قربان، 28 ژوئن، اقدامی در نزدیکی مسجد اصلی استکهلم با هتک حرمت و سوزاندن قرآن برگزار شد. این اقدام موجی از خشم در جهان اسلام ایجاد کرد که توسط ایران، الجزایر، افغانستان، مصر، اندونزی، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبکستان و دیگر کشورها محکوم شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مصونیت از مجازات شرکت کنندگان در این اقدام می تواند منجر به عواقب فاجعه بار غیرقابل پیش بینی شود و از جامعه جهانی خواست در برابر چنین اقدامات غیرقانونی ایستادگی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала