نامزد سابق ریاست جمهوری: فرانسه می تواند به جمهوری اسلامی تبدیل شود

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر از دی ایران تا آذر فرانسه
از دی ایران تا آذر فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2023
اشتراک
کاندیدای سابق ریاست جمهوری فرانسه، رهبر حزب راست افراطی Reconquest، معتقد است که اگر چیزی تغییر نکند، فرانسه می تواند به جمهوری اسلامی تبدیل شود.
زمور کاندیدای سابق ریاست جمهوری: فرانسه می تواند به جمهوری اسلامی تبدیل شود
به گزارش اسپوتنیک، "اریک زمور"، در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی Debate گفت که اکثر مسلمانان معتقدند که قوانین اسلامی برتر از قوانین فرانسه است. زمور خاطرنشان کرد که در حالی که رهبران کشور هیچ کاری برای مبارزه با آن انجام نمی دهند.
زمور گفت: "اگر به حرکت در این مسیر ادامه دهیم، به دلیل جمعیت و دموکراسی، فرانسه روزی می تواند به جمهوری اسلامی تبدیل شود."
همچنین از این سیاستمدار پرسیده شد که نظرش در مورد محکومیت "رازیم در فرانسه" توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چیست؟ زمور گفت که رئیس جمهور ترکیه "می تواند همه مهاجران مسلمانی که در فرانسه هستند را در کشورش بپذیرد."
اردوغان پیشتر گفته بود که ترکیه از نزدیک اوضاع فرانسه را زیر نظر دارد و خواستار آرامش و حل مسایل بدون خونریزی است، پاریس باید از این انفجار اجتماعی درس بگیرد.
تعدادی از سیاستمداران فرانسوی، به ویژه رئیس حزب راست افراطی رالی ملی، جردن باردل، و رهبر حزب اتحاد جمهوری خواه خلق، فرانسوا آسلینو، قبلا تنش ها و ناآرامی ها را به مهاجران مرتبط می دانستند. با این حال، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که هیچ مشکل امنیتی در این کشور دلیل سیل مهاجران وجود ندارد.
روز سه شنبه 27 ژوئن، ماموران پلیس در حین بازرسی در جاده ای در نانتر به یک نوجوان 17 ساله تیراندازی کردند که به گفته مقامات امنیتی از اجرای خواسته های آنها سرباز زد. در طول هفته، شورش هایی در تعدادی از شهرهای فرانسه رخ داد. به گفته وزارت امور داخله، جوانان در سراسر کشور بیش از 12000 خودرو و همچنین حدود 500 ساختمان شهرداری، پاسگاه پلیس و سایر مقامات را به آتش کشیدند. بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که بخش قابل توجهی از آنها خردسال بودند. به گفته وزارت اقتصاد، بیش از هزار خرده فروشی، حدود 370 شعبه بانک، 200 خواربار فروشی و 436 مغازه دخانیات غارت شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала