نشست راهبردی روسیه و کشورهای عربی خلیج فارس برگزار می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس
شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
یک روزنامه اماراتی از نشست قریب‌الوقوع میان وزرای خارجه روسیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روزنامه اماراتی ارم نیوزدر خبری از نشست هفته آینده میان روسیه و کشورهای عربی حاشیه خایج فارس در مسکو خبر داد و آن را در چارچوب "گفت‌و‌گوهای راهبردی" مسکو و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس عنوان کرد.
به نوشته از یک منبع مطلع، این نشست در سطح وزرای خارجه کشورها برگزار خواهد شد، پیش از این سرگئی لاوروف در جریان نشست اقتصادی سن پترزبورگ از دیدار با وزرای خارجه کشورهای عربی در مسکو در ماه جولای خبر داده بود. گفت‌و‌گوهای راهبردی میان کشورهای عربی خلیج فارس و روسیه برای اولین بار در اول ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شد و وزرای خارجه روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض پایتخت عربستان سعودی با یکدیگر دیدار کردند.
روابط مسکو و شورای همکاری طی دو سال اخیر توسعه محسوسی تجربه کرده است. همکاری روسیه و عربستان سعودی در اوپک پلاس برای کاهش میزان تولید نفت که موجب عصبانیت کشورهای غربی شد تا میانجی‌گری امارات و عربستان برای تبادل زندانیان میان روسیه و آمریکا از آخرین مصادیق توسعه روابط مسکو با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود.
در این زمینه میخائیل باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در دسامبر سال گذشته خبر داد که مسکو در حال کار بر روی ایجاد ساز و کاری جهت لغو روادید با بیشتر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، به خصوص عربستان سعودی و بحرین است.
ویزا و پاسپورت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
روسیه در حال مذاکره برای "لغو روادید" با کشورهای حاشیه خلیج فارس است
به گفته او روابط روسیه با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شکل خوبی توسعه یافته است و گروههای تجاری روسیه راهی این کشورها می‌شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала