- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله توپخانه روسیه به گروهی از سربازان ارتش اوکراین در اطراف شهر ووهلدار + فیلم

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر حمله توپخانه روسیه به گروهی از سربازان ارتش اوکراین در اطراف شهر ووهلدار
حمله توپخانه روسیه به گروهی از سربازان ارتش اوکراین در اطراف شهر ووهلدار  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
توپخانه روسیه خودروهایی حامل ملی‌گرایان اوکراینی، یک خمپاره‌انداز و دو خودروی جنگی پیاده نظام را در اطراف شهر ووهلدار منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را اولگ چخوف، رئیس مرکز مطبوعاتی گروه شرقی نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد.
وی گفت " در جهت یوژنو-دونتسک، واحدهای مقدم گروه شرقی ، با پشتیبانی توپخانه، به نقاط تمرکز نیروهای مسلح اوکراین در منطقه ووهلدار ضربه وارد کردند. آتش توپخانه هویتزر خودروهای ملی‌گرایان و خدمه خمپاره انداز را در منطقه زولوتوی نیوا و دو خودروی جنگی پیاده نظام در منطقه نسکوچنی منهدم کرد".
چخوف افزود: بالگردهای نیروی هوایی تلاش‌ها برای تعویض افراد یک واحد از نیروهای مسلح اوکراین در مواضع واقع در منطقه شرق ماکاروفکا و شمال غرب نوودونتسک را خنثی کردند.
وی گفت: یک نفربر زرهی، یک خودروی زرهی رزمی و نفرات نیروهای مسلح اوکراین منهدم شد.
به گفته وی، در جهت زاپوروژیه، یگان های موتوریزه تهاجم پیاده نظام دشمن را در منطقه رابوتینو و لوبکووه متوقف کردند و دشمن با متحمل شدن تلفات، عقب نشینی کرد.
چخوف در پایان گفت: یک سامانه جنگ الکترونیک در نزدیکی منطقه نووداروفکا توسط آتش توپخانه ویران شد. در جریان نبرد ضد آتشبار، یک هویتزر خودکششی آکاتسیا و یک هویتزر یدک‌کش Msta-B در منطقه نوویوانوفکا، یک توپخانه خودکششی در منطقه پاولوفکا، یک خمپاره‌انداز در منطقه استپنوگورسک و یک کامیون وانت ملی گرایان در منطقه مارفوپول منهدم شدند. هواپیماهای تهاجمی به نقاط تجمع شبه نظامیان در منطقه ژربیانکا ضربه وارد کردند. سامانه موشکی ضد هوایی "تور" یک هواپیمای بدون سرنشین "والکری" را سرنگون کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала