گزارش و تحلیل

رسانه ایالات متحده: این جنگ نیابتی یک معامله بد برای مردم آمریکا است

CC BY 2.0 / John Sonderman / US Department of Commerce رسانه ایالات متحده: این جنگ نیابتی یک معامله بد برای مردم آمریکا است
 رسانه ایالات متحده: این جنگ نیابتی یک معامله بد برای مردم آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
اشتراک
روزنامه نگار آمریکایی: درگیری که ظاهراً ایالات متحده در آن شرکت نمی کند، بر فراز واشنگتن آویزان است.
اسپوتنیک به نقل از امریکن کانسرواتیو می نویسد: به نوشته داگ باندو، نویسنده سیاسی امروزی ایالات متحده برای آن نشریه، واشنگتن به یک "حباب" سیاسی تبدیل شده است که در آن هیچ کس نباید در پیروزی نهایی کی یف شک کند و به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد آنچه در اوکراین اتفاق می افتد در واشنگتن بسیار دشوار است. به عقیده غرب تقصیر آغاز عملیات ویژه در اوکراین بر عهده دولت پوتین است. با این حال، غرب شرایط را برای درگیری ایجاد کرده است. افسوس که تراژدی اوکراین از این نظر با دیگران تفاوتی ندارد. با وجود تبلیغات عظیم متفقین، این درگیری نظامی هیچ ربطی به خودکامگی، دموکراسی یا تجاوز ندارد. ایالات متحده و غرب با نظم رشک برانگیز، حتی با شور و شوق، از دیکتاتوری های خونین هر وقت که مناسب باشد حمایت می کنند.
دولت ریگان پس از حمله صدام حسین به ایران از صدام حمایت کرد. صدها هزار نفر در نتیجه آن درگیری کشته شدند. این حمایت، حسین را به این باور رساند که واشنگتن با حمله او به کویت موافقت خواهد کرد.
دولت نیکسون در جنگ هند و پاکستان علی‌ رغم نسل ‌کشی در نواحی ای که بعدا به بنگلادش تبدیل شد، به پاکستان متمایل شد. و سپس جنگ فاجعه بار در عراق علیه صدام و دیگر مداخلات ویرانگر آمریکا رخ داد.
آمریکا برای پوشش کمبود مهمات متعارف مهمات خوشه ای به اوکراین ارسال می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
آمریکا برای پوشش کمبود مهمات متعارف مهمات خوشه ای به اوکراین ارسال می کند
دولت بایدن نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور غیررسمی، اکثریت در واشنگتن معتقدند که ایالات متحده باید بر هر کشور دیگری از جمله روسیه تسلط داشته باشد. بنابراین، دولت های متوالی ایالات متحده تعهدات متحدان در قبال مسکو را برای عدم گسترش ناتو نادیده گرفتند. و ایالات متحده در واقع ناتو را با انتقال سلاح به اوکراین و آموزش پرسنل نظامی آن بدون ورود رسمی کی یف به این ائتلاف، به اوکراین آورد.
در ماه‌های اخیر، صداهای بسیاری شنیده شده است که خواستار تغییر رژیم، دموکراتیزه کردن روسیه و حتی تجزیه آن هستند. رهبران متفقین ظاهرا تصور می کنند که یک دولت لیبرال مطیع واشنگتن می تواند در مسکو ظاهر شود. با این حال، تجربه تاریخی روسیه اصلا چیزی غیر از این است و در مقابله با چنین خواسته هایی، مسکو بیش از پیش مقاومت خواهد کرد.
متأسفانه حتی رسانه های بزرگ غربی نیز پوشش خبری رسمی حمله اوکراین را پخش می کنند. اما مسکو به وضوح از مرحله اولیه عملیات ویژه درس گرفته است. نیروهای مسلح اوکراین تاکنون نتوانسته است به خطوط اصلی و استحکامات دفاعی روسیه دست یابند، تا چه رسد به نفوذ در آنها. دولت پوتین علیرغم تحریم ها، مزیت خود را در تولید وسایل نظامی به ویژه در زمینه مهمات و همچنین در زمینه حمل و نقل هوایی، موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین حفظ کرده است.
علاوه بر این، زرادخانه متحدان کی یف به سرعت در حال خالی شدن است. به تازگی ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ارزیابی بدبینانه ای غیرمنتظره انجام داده است. او گفت که به دلیل وسایل محدود، نیروهایش ده ها برابر کمتر از روس ها گلوله های توپخانه شلیک می کنند. زالوژنی همچنین از اینکه اوکراین هنوز هم جنگندهای مدرن دریافت نکرده است ابراز ناامیدی کرد. با این حال، حتی این هواپیماهای غربی آینده، با توجه به سیستم دفاع هوایی روسی که به خوبی تثبیت شده است، برتری هوایی نیروهای مسلح اوکراین را فراهم نخواهند کرد.
آمریکا قصد دارد محموله بزرگی از تسلیحات ارسالی ایران را مصادره کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
آمریکا قصد دارد محموله بزرگی از تسلیحات "ارسالی ایران" را مصادره کند
علاوه بر این، اوکراین نمی تواند از دست دادن تعداد زیادی از پرسنل نظامی را جبران کند. همانطور که لو موند اشاره می کند، "روزهایی که مراکز استخدام اوکراین با درخواست داوطلبان غرق شده بودند، مدت هاست گذشته است". شما همچنین می توانید خروج جمعیت اوکراین را به غرب اضافه کنید.
دولت زلنسکی به دنبال بازپس گیری سرزمین های از دست رفته است. اما به نظر می رسد که این تمایل کی یف بسیار فراتر از توانایی های آن است. دولت بایدن باید به طور جدی درباره پایان دادن به درگیری با مسکو گفتگو کند. ناتو بیهوده منافع امنیتی و هشدارهای مسکو را نادیده گرفت. یک معامله واقع بینانه به این معنی است که اوکراین سرزمین های از دست رفته در سال 2014 و حتی سال گذشته را باز نمی گرداند. و درگیری نظامی بی پایان علیه یک قدرت هسته ای، یک معامله بد برای مردم آمریکا است. واشنگتن باید از منافع آمریکا پیروی کند و در جستجوی صلح رهبری نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала