آمریکا قصد دارد محموله بزرگی از تسلیحات "ارسالی ایران" را مصادره کند

© Photo / IRNAآمریکا قصد دارد محموله بزرگی از تسلیحات "ارسالی ایران" را مصادره کند
آمریکا قصد دارد محموله بزرگی از تسلیحات ارسالی ایران را مصادره کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد محموله بزرگی از سلاح‌ها از جمله مسلسل، تفنگ ضدتانک و مهمات را که مدعی شده است ایران برای حوثی‌های یمن ارسال کرده است، مصادره کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا امروز اعلام کرد: به دنبال مصادره بیش از 9000 تفنگ تهاجمی، 284 مسلسل، 194 موشک انداز ضد تانک و بیش از 70 موشک هدایت شونده ضد تانک، بیش از 700000 گلوله مهمات است.
در این پیام آمده است: نیروی دریایی ایالات متحده در جریان تلاش سپاه برای تحویل آنها به شبه نظامیان در یمن آن ها را توقیف کرد. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، سلاح های توقیف شده در ایران، چین و روسیه ساخته شده است.
مت اولسن، دستیار دادستان کل در امور امنیت داخلی گفت: "دولت ایران، از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به تلاش برای قاچاق سلاح برای شبه نظامیان [در یمن] با نقض تحریم های ایالات متحده و قوانین بین المللی ادامه می دهد".
در آمریکا در حال مطالعه نقص در عملکرد بمب های هوشمند JDAM در اوکراین هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
رسانه: آمریکا می داند که نمی تواند سلاح های ارسالی به کی یف را ردیابی کند
وزارت دادگستری آمریکا تصریح کرد که این سلاح ها طی چهار عملیات انجام شده توسط ایالات متحده در سال های 2021 و 2023 توقیف شدند. در ماه مارس سال جاری، این وزارتخانه قصد خود را برای مصادره بیش از یک میلیون مهمات که مدعی شده است ایران در سال 2022 قصد داشته به حوثی ها منتقل کند، اعلام کرد.
در یمن، از اوت 2014، درگیری بین نیروهای دولتی و گروه های مسلح حوثی ها ادامه دارد. این کشور با حمله ائتلافی به رهبری عربستان سعودی به این کشور در مارس 2015 وارد فعال ترین مرحله خود شد. این درگیری منجر به بزرگترین بحران انسانی در جهان شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала