چرا آمریکا می خواهد مهمات خوشه ای به کی‌یف تحویل دهد؟

© Photo / DoD/Lisa Ferdinandoوزارت دفاع آمریکا
وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
اشتراک
قصد ایالات متحده آمریکا برای ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین در رابطه با منافع واشنگتن و همچنین کمبود شدید مهمات در نیروهای مسلح اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی پودبریوزکین، رئیس مرکز تحقیقات نظامی-سیاسی در موسسه روابط بین المللی مسکو چنین عقیده ای را ابراز کرده است.
مقامات ایالات متحده در این هفته در مورد ارسال مهمات خوشه ای به کی یف تصمیم خواهند گرفت. به گفته پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، انتخاب این مهمات با دقت انجام شده و به گلوله های دارای نرخ پایین بمب های منفجر نشده، اولویت داده خواهد شد.
الکسی پودبریوزکین در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "این مهمات در واقع بسیار قدیمی هستند، آنها برای کسانی که از آنها استفاده می کنند خطرناک هستند. باید بگویم که نیروهای مسلح اوکراین به طور کلی تعداد کمی مهمات، سلاح و تجهیزات نظامی کالیبر بزرگ دارند، آنها کمبود شدیدی را احساس می کنند. گلوله‌ها و جایی برای تهیه این گلوله‌ها وجود ندارد زیرا ساخت آنها حداقل چندین ماه طول می‌کشد، اما حتی پس از این مدت نیز این گلوله‌ها در مقیاسی که اکنون نیروهای مسلح مصرف می‌کنند در دسترس نخواهند بود. بنابراین آمریکایی‌ها این کار را انجام می‌دهند. آنها همیشه اصل سودمندی سیاسی و نظامی را با اصل مصلحت اقتصادی تلفیق می کنند. و از این نظر، استفاده از مهمات خوشه ای به منرله پیروی کامل از چنین اصولی است".
بمباران و موشک باران مواضع ارتش اوکراین توسط نیروی هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
بمباران و موشک باران مواضع ارتش اوکراین توسط نیروی هوایی روسیه + ویدئو
به گفته این کارشناس، ایالات متحده قصد دارد مهمات خوشه ای قدیمی را به اوکراین عرضه کند که عمدتاً به خاطر امکان خلاص شدن از آنها است.
به گفته این کارشناس، ایالات متحده قصد دارد مهمات خوشه ای قدیمی را به اوکراین عرضه کند که عمدتاً به خاطر امکان خلاص شدن از آنها است.
الکسی پودبریوزکین در پایان گفت:" لازم به ذکر است که برای از بین بردن این مهمات که برای خود ایالات متحده خطرناک است، نیاز به پول است. حمل و نقل آنها بسیار ارزان تر است. آمریکایی ها کمتر از همه نگران این هستند که آنها چقدر در اوکراین موثر خواهند بود و چه تعداد اوکراینی هنگام استفاده از آنها منفجر می شوند. آمریکایی ها فقط به ارسال این مهمات که تاریخ انقضا آنها به پایان رسیده است به آنجا علاقه دارند. آنها همچنین سایر ماشین های نظامی کهنه را که در میدان های جنگ به خوبی می سوزند، به انجا ارسال خواهند کرد. این امر ادامه خواهد داشت، زیرا صراحتاً برای ایالات متحده سودمند است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала