مخالفت آلمان و اتریش با عرضه بمب های خوشه ای به کی‌یف

© AFP 2023 / Achilleas Zavallisمخالفت آلمان و اتریش با عرضه بمب های خوشه ای به کی‌یف
مخالفت آلمان و اتریش با عرضه بمب های خوشه ای به کی‌یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه اتریش عرضه بمب های خوشه ای به کی‌یف را یک تهدید بلند مدت برای غیرنظامیان دانست.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه گفت: اتریش با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین به دلیل تهدید طولانی مدت برای غیرنظامیان به دلیل استفاده از آنها مخالف است.
وی گفت: "ما موضع روشنی داریم. ما یکی از کشورهایی هستیم که در خط مقدم روند خلع سلاح هستیم. این سلاح ها، این مهمات در سطح بین المللی ممنوع است، زیرا اصل عملکرد آنها مشابه مین های ضد نفر است. بمب های خوشه ای سال‌ها پراکنده شده‌اند، ما این را در خاورمیانه دیده‌ایم، و هنوز هم می‌تواند برای سال‌ها پس از درگیری آسیب زیادی به جمعیت غیرنظامی وارد کند".

آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در مورد گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌های ایالات متحده برای انتقال چنین موشک‌هایی به اوکراین گفت: برلین به کنوانسیون ممنوعیت بمب‌های خوشه‌ای متعهد است.

وی افزود: من گزارش‌های اینچنینی را در رسانه‌ها دیدم. برای ما، به‌عنوان یکی از طرفین امضاکننده، توافقنامه منعقد شده در اسلو اعمال می‌شود.
آمریکا برای پوشش کمبود مهمات متعارف مهمات خوشه ای به اوکراین ارسال می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
آمریکا برای پوشش کمبود مهمات متعارف مهمات خوشه ای به اوکراین ارسال می کند
شالنبرگ تعهد خود را برای کمک به اوکراین اعلام کرد و تاکید کرد، با این حال، غرب باید از کی‌یف "درست حمایت" کند و به این موضوع بیندیشد که چگونه با تصمیمات خاص سیگنال ارسال می کند.
اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه تایید کرد که دولت ایالات متحده به طور فعال در حال گفتگو در مورد موضوع ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین است، اما تصریح کرد که هنوز هیچ خبری در مورد این موضوع وجود ندارد.
پیش از این، پنتاگون گفته بود که موضوع تحویل مهمات خوشه ای آمریکا به کی‌‎یف همچنان در دست بررسی است. به گزارش خبرگزاری غربی، کاخ سفید ممکن است روز جمعه از انتقال "هزاران" مهمات خوشه ای به اوکراین به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید به ارزش حدود 800 میلیون دلار خبر دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала