در کنگره آمریکا پیشنهاد کردند استفاده از ماری جوانا برای نظامیان مجاز شود

© Photo / U.S. Army/Staff Sgt. William Howardنظامیان آمریکایی
نظامیان آمریکایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2023
اشتراک
مت گاتز و تونی گونزالس، اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده طرح های قانونی را برای لغو آزمایش اجباری مصرف ماری جوانا پس از ثبت نام و استخدام در واحدهای خاصی از ارتش آمریکا و همچنین اجازه داشتن و استفاده از ماری جوانا را به بررسی کنگره گذاشتند.
به گزارش اسپوتنیک، از جمله گاتز طرح قانونی برای لغو آزمایش اجباری مصرف ماری جوانا هنگام ثبت نام و استخدام در واحدهای خاصی از ارتش ایالات متحده را به کنگره ارائه کرد.
در متن این سند آمده است: "وزیر امور خارجه و وزارت جنگ نمی‌توانند از فرد درخواست کنند که آزمایش ماری جوانا را به عنوان شرط پذیرش عضویت یا استخدام او به عنوان افسر نیروهای مسلح را بدهد ".
ماری جوانا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2022
اختلاف نظر در ایالات متحده بر سر قانونی کردن ماری جوانا
همچنین اصلاحیه ای توسط گونزالس در کنگره در حال بررسی است که بر اساس آن "وزیر دفاع نمی تواند اعضای نیروهای مسلح را از داشتن، استفاده یا مصرف یک محصول حاوی ماری جوانا یا هر عنصر مشتق شده از ماری جوانا منع کند."
در آوریل 2023، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که تعداد سربازان استخدام شده ارتش ایالات متحده که در آزمایش مواد مخدر رد شده اند در سال 2022 نسبت به سال 2020، 33 درصد افزایش یافته و به 4710 نفر رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала