پلیس سوئد درخواست های جدید سوزاندن کتاب های دینی را دریافت کرد

© Depositphotos.com / Niklasemmoth@hotmail.comپلیس سوئد درخواست های جدید سوزاندن کتاب های دینی را دریافت کرد
پلیس سوئد درخواست های جدید سوزاندن کتاب های دینی را دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اشتراک
پلیس سوئد سه درخواست دیگر برای سوزاندن کتاب های دینی را برای بررسی دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سه درخواست دیگر برای آتش زدن کتب دینی در پلیس سوئد ثبت شده است.
این درخواست ها توسط زنی که می خواهد قرآن را "در اسرع وقت" در مسجدی در استکهلم بسوزاند، مردی که می خواهد تورات و انجیل را در سفارت اسرائیل در 15 ژوئیه از بین ببرد و شهروند سومی که قصد دارد متون مذهبی در 12 ژوئیه در شهر هلسینبورگ در جنوب سوئد بسوزاند، ارائه شده است.
این درخواست های ارسال شده به پلیس همچنان در حال بررسی است.
پلیس سوئد در روز 28 ژوئن - اولین روز عید قربان، اجازه داد تا یک اقدام اعتراضی همراه با آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان در مسجد اصلی استکهلم برگزار شود. نخست وزیر اولف کریسترسون گفت این تصمیم "قانونی اما بیجا" است.
در همان روز، این عمل اتفاق افتاد: مردی صفحاتی از قرآن را پاره کرد، کفش های خود را با آن پاک کرد، سپس گوشت خوک روی این کتاب مقدس انداخت و آن را آتش زد. طبق گزارش رسانه ها، حدود 200 نفر تماشا می کردند.
نگرانی پاپ به خاطر شناسایی اورشلیم  به‌عنوان پایتخت اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2023
پاپ فرانسیس اهانت به قرآن در استکهلم را محکوم کرد
هتک حرمت و سوزاندن قرآن در استکهلم در جشن عید قربان در پایان ماه ژوئن با واکنش گسترده بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد. عراق از مقامات سوئد خواست تا مهاجری را که مرتکب این عمل شده است برای محاکمه استرداد کند. همزمان، روز پنجشنبه ده ها تن مردم برای تظاهرات در نزدیکی سفارت سوئد در بغداد تجمع کردند.
این حادثه از سوی الجزایر، افغانستان، مصر، اندونزی، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبکستان، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و جاسم البودایو دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس نیز محکوم شد. وزارتخانه های خارجه اردن و امارات سفیران سوئد را احضار کردند تا یادداشت های اعتراضی به آنها تقدیم کنند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مصونیت از مجازات شرکت کنندگان در این حادثه می تواند منجر به عواقب فاجعه بار و غیرقابل پیش بینی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала